Tidlig vannavgang..?

HeltPåTur

Elsker forumet
Noen som vet hvordan det er? Fødsel nr 2 startet med vannavgang, men det var jo til termin, og da var det myyye vann (hadde mye vann også), men når jeg satt i sofaen nå kjente jeg plutselig noe som rant ut. Ble ikke våt i buksa, men trusa var våt og det luktet ikke noe av det. Men altså var det jo ikke sååå mye som kom ut. Men vet jo ikke hvor mye vann som er inni der enda heller?:)
Er 17+3 i dag.
 
Det kan jo også være utflod som kom? Jeg får veldig flytende utflod innimellom, kjenner det kommer og får ikke stoppa det. Tror det skal være soppas med vann nå, at om vannet går så skal det nok komme en god del, med mindre det bare er lekkasje av fostervann, men da vil du merke at det skildrer litt nå og da
 
De sier vel på føden at man skal ta på seg et bind og om det blir fylt opp igjen så kan du nok ringe å få en kontroll. (det stopper ikke renne med det første om det lekker fostervann) Men tenker at det er enten urinlekkasje eller tynt flytende utflod. Jeg har hatt ganske mye av rennende utflod selv, og må derfor bruke truseinnlegg!
 
Det skal vel være flere dl fostervann nå så du vil nok merke om det går. Det kan ha vært en urinlekkasje så om det ikke skjer igjen er det nok ikke noe å bekymre seg for. Men om det fortsetter å komme litt og litt kan det jo være greit å få det sjekka ut. ;)
 
Om vannet hadde gått nå, tror jeg egentlig ikke du hadde vært i tvil siden lille ikke er i nærheten av å ha festet seg som vil si alt vannet ville fosset med en gang da tror jeg (litt som på film, bare ikke samme mengde) Når jeg hadde vannavgang så gikk først litt, siden hodet var relativt langt ned i bekkenet, men han løsna før han festa seg helt igjen og da rant det mye vann. Han var jo terminfødt da. Men jeg skal ikke si sikkert, og om du føler deg usikker enda, hadde jeg tatt en telefon til jordmor, legen eller kanskje føden :)
 
Back
Topp