Tidlig vannavgang og igangsetting

2Rainbowmamas

Andre møte med forumet
Hei
Fredagskveld den 28-6 rundt klokken 10 merket jeg etter dotur at det piplet vann i trusa og truseinnlegget, satte meg ned å plutselig kom det en ordentlig splæsj som dynket hele trusen og truseinnlegget, ringte inn til føden for å rådføre meg og fikk beskjed om å komme inn for sjekk. Viste seg at vannet hadde gått men ikke selve fostervannet da hodet til babyen fungerte som en propp, ble innlagt på observasjon for antibiotikabehandling intravenøst hver 4 time i en uke, CTG og andre tester viste at alt sto bra til med baby og stabilt heldigvis, hadde ikke forhøyet CRP men blodprøver viste forhøyet leukocytter/hvite blodceller. Ved utsjekk så var fostervannet fornyet seg og alt så fint ut, leukocytter hadde gått ned fra 20 til 16 så fikk reise hjem, ny runde med blodprøver idag viste at de var opp på 17,5, ingen feber. Til tross for fornyet fostervann og nogenlunde fine blodprøve svar og fin CTG av baby så blir det igangsetting på lørdag den 13-6.24 er da 37 uker på vei. Lurte på om noen har opplevd det samme eller kan si meg hvorfor man blir igangsatt viss fostervann og prøver er stabilisert og normal? Noen som har blitt igangsatt i uke 37 å kan dele opplevelse og kanskje har noen råd til en litt redd mamma... er ikke førstegangs fødende men er første gang det er IVF med partnerdonasjon (min kone sitt egg)
På forhånd takk
 
Dessverre ingen erfaring. Hvordan har det gått? :Heartred
 
Ble igangsatt I uke 37, lørdag 13/7.. startet med medisin oralt første dag, skjedde ingenting, dag 2/ søndag ble det vaginale tabletter, fortsatt ingenting, mandag 15/7 så ble det satt siste vaginale tabletter og da skjedde det litt mere i form av litt svake rier, ble etterhvert sendt fra observasjon til føden, fikk satt drypp og epidural ved 3 cm åpning, liten time etterpå så var lillegutt født
 
Ble igangsatt I uke 37, lørdag 13/7.. startet med medisin oralt første dag, skjedde ingenting, dag 2/ søndag ble det vaginale tabletter, fortsatt ingenting, mandag 15/7 så ble det satt siste vaginale tabletter og da skjedde det litt mere i form av litt svake rier, ble etterhvert sendt fra observasjon til føden, fikk satt drypp og epidural ved 3 cm åpning, liten time etterpå så var lillegutt født
Gratulerer så mye, håper alt står bra til med dere :Heartred
 
Tusen hjertelig takk :Heartred endelig hjemme nå etter over 1 uke på sykehuset, fra intensiv avdeling og operasjon så nå starter livet :Heartblue
Det hørtes ikke lett ut! Så godt å endelig være hjemme, og få tatt det i eget tempo:Heartred
 
Back
Topp