Tidlig våken

Kilikool

Blir kjent med forumet
Etter vi stilte kl. for et par uker siden så våkner han alltid kl. 05! Tidligere sov han til 06- 07. I dag våket han kl. 04.15! Mulig det er et umulig spm, men er det noe som kan få han til å sove lenger? Jeg ammer han i 01 tiden, har forsøkt å kutte det ut, men da griner han til jeg gir opp, eller så våkner han kl. 03 og vil ha, og våkner da 05 uansett. Han er nå 9 mnd, jeg skulle også gjerne ha sovet en hel uavbrutt natt, men den tanke har jeg lagt på hylla foreløpig :shifty:

Skal også sies at jeg har så dårlig samvittighet når jeg klager, når jeg vet at andre har det mye verre, men kroppen min skriker etter mer søvn!
 
Forstår deg så godt.
Her sov mini 9-10 timer i flere uker også sluttet hun, og har ikke sovet mer enn 5timer sammenhengende siden :hungover:
Vi sluttet med amming når hun var 6mnd, og flaske på natten ville hun ikke ha etter 7mnd.
Så jeg har ikke råd utifra hva jeg selv har gjort. Men jeg tror nok det "letteste" er å slutte å natt amme.
Det kommer jo til å være fælt når du gjør det. Men om han ikke våkner for å spise, så vil han jo kunne sove lengre :)
Og en gang må det jo slutte..
 
Her var det motsatt, nattamming ga mest søvn, var sovemedisin for både meg og guttungen og jeg var egentlig veldig godt uthvilt! Uten nattamming var det mer urolig søvn og tidligere morgen. Så er jo veldig forskjellig.
 
Takk for svar! Skjønner at det er veldig individuelt.
Jeg har vendt meg til å amme på natten heldigvis! Han sover jo fra kl. 19 til 01 tiden, skjønner ikke at det kan være så vanskelig å sove til 06-07 tiden etter melka da, haha. I dag våknet han 04.50! Jeg har som sagt også prøvd å kutte ut nattammingen, men ga dessverre fort opp, men vil prøve igjen!
 
Vi hadde en som våkna som regel mellom kl 4 og 5 i den alderen, men han fikk flaske og ble lagt rett tilbake i senga si. Sov da videre i 2-3 timer. Nå har han ikke behov for den flaska lenger og sover rundt 12 timer sammenhengende. Han er 14 mnd
 
Sover han mye på dagtid? Kan jo være han sover så mye på dagen at 10-timers natt holder, noen barn er jo sånn. Selv om 9 mnd er ganske tidlig å kutte dupper så kan kanskje noe gjøres der?
 
Det er liv å klage ❤️ Ikke stå opp og prøv så best det lar deg gjøre å være rolig på et mørkt rom selv om han er våken og pludrer ❤️
 
Når det gjelder soving på dagtid går det opp og ned. Noen ganger 1 1/2 time, og noen ganger 4 1/2timer tilsammen, på to økter. Han våkner til ca samme tid uansett dessverre:woot: Jeg kan prøve å legge han en halvtime seinere, kanskje det funker :rolleyes: Har prøvd å legge han litt tidligere enn vanlig, har hørt at dette kan hjelpe, men nei, ikke her:p
 
Og når han våkner på "morran", så tar det ikke lang tid før han klager, for da er det visst for mørkt:happy3 Men jeg kan heldigvis slappe av litt i senga mens han holder på med bablinga si da:)
 
vi lot vår ligge i senge alene og pludre litt, fungerr litt. De finner fort ut at de kan begynne å gråte så kommer mamma/pappa. Hva med en sovebamse da? det er jo godt selskap mens barnet er aleine. Vi har fått god effekt med vår.
 
Joda, det funker litt, er veldig greit å slappe av litt selv om man ikke får sove hvertfall:) Og takk for tips, kanskje det er noe vi kjøper:happy:
 
Back
Topp