Tidlig utvendig ultralyd uke 8/9 fant ikke foster

Drømmeromnr2

Forelsket i forumet
Julegavene 2019
✨️Julestjernene2023✨️
hei var på tul idag. Hun tok utvendig å på sykehuset gjorde de ikke det i uke 12 en gang. Hun sa hun sp en plommesekk men ikke noe mer så hun mente det var noe galt. Kan hun ha tatt feil siden det var utvendig alt var avgjort på ett par minutt følte meg liksom ikke helt trygg på at det ble rett. Noen med erfaring om dette hadde en MA i jull 17. Syns det var rart hun ikke så foster men kun plommesekk?
 
Jeg syntes det var rart hun kun tok utvendig! Er jo vanskelig å se godt alt så tidlig utvendig sa min gyn i uke 13. . I uke 7 var ikke utvendig et alternativ en gang.
 
Jeg var på rundt 6 ultralyder i uke 7/8 i forbindelse med exu, og selv ikke da brukte de utvendig for å lokalisere foster, så det var jo rimelig teit at hun bare bestemte seg for at det ikke var noe når hun brukte utvendig. Unødvendig måte å stresse folk på liksom!
 
skulle jo spurt henne om det å bruke utvendig så tidlig, men ble så lei meg at jeg ikke fikk ut ett ord ble bare helt satt ut. Det hele var jo avgjort på ett blunk var så vidt bilde hadde komt opp på skjermen før hun sa at her er det noe galt. Meget mulig det ikke er liv, men syntes det hele ble avgjort veldig kjapt å når jeg hadde MA sist var jeg i uke 12 å da var det ikke snakk om å prøve utvendig... og da holdt hun på en god stund trykka på magen osv før hun ga sin endelige dom om at fosteret var dødt. så om hun har rett eller ikke kommer jeg nok ikke til og gå der igjen uansett...
 
Men om de tror fosteret er dødt, så må de da henvise deg til sykehus for dobbeltsjekk og slik at du eventuelt kan få satt igang en abort?

Hva med å ringe gynekologisk avdeling på nærmeste sykehus og høre med dem om de kan ta en sjekk?
 
Jeg har tatt utvendig ul i uke 8, og da var det null problem å finne foster...
 
Hvis hun kunne se plommesekken, burde hun også kunne se fosteret... selv om jeg absolutt tror innvendig ul er det vanligste i uke 8/9. Men du bør jo få en kontroll på sykehuset raskest mulig, så du slipper å gå rundt i uvisshet. Ønsker deg lykke til!!
 
Uff, dette hørtes jo merkelig ut og skjønner godt at du reagerer og blir lei deg! Tenker også at det kan være lurt å få ordnet med en kontroll på sykehuset så fort som mulig, for det blir jo virkelig en belastning for deg å leve i usikkerhet! Masse lykke til og stor klem:Heartred
 
Tok utvendig i uke 12 privat. Da var gynekologen usikker på om hun skulle velge utvendig eller innvendig før hun startet. Tidligere enn det høres rart ut. Jeg hadde ringt og ordnet en kontroll på sykehuset!
 
Rart du ikke ble henvist videre eller fikk ny time for kontroll av funnet. Det er vel det som skal gjøres...
Hvis du har bakovervendt livmor kan det være vrient å se fosteret enda.
Jeg har tatt utvendig ul ved 6+0 hos gynekolog. Ble ikke veldig gode bilder, men slapp ihvertfall den skyggen som la seg i veien ved innvendig. Samme svangerskap litt senere (7+2 og 8+3) ikke noe problem med innvendig.

Har også vært gjennom et svangerskap uten foster, da var det innvendig ul over flere uker før det måtte konkluderes med at det ikke gikk dessverre
 
Back
Topp