Tidlig utralyd

wolfbaby

Forelsket i forumet
Hvordan går jeg frem for å få tidlig utralyd (før mai/juni)? Litt skeptisk etter forrige graviditet. Hvem går jeg til?

Tror kanskje jordmor er veien å gå, hun virket forståelsesfull sist. Er det vanlig at de henviser til tidlig ultralyd?

Det er ikke vanlig å få tidlig ul dersom du ikke tidligere har hatt komlikasjoner eller at noe annet er galt, Blødninger ol.

Jeg fikk det fordi jeg har hatt 2 XU og sitter igjen med bare én eggleder og operert i den andre. Pluss at jeg nå er avhengig av å gå på boidfortynnende for at det ikke skal dannes propper til morkaka..

Vanlig tid for ul, er ca uke 18.

Jeg vil gjerne anbefale privat. Jeg ringte til en privat klinikk på tirsdag denne uken, og fikk time dagen etter..  Koster litt da, men det er det absolutt verd..[:D]

Jeg var på Sinsenklinikken, og der koster det 850 første gang, og 450 neste, hvis man ønsker å gå dit igjen.  Jeg har bestilt time 26.04.06..  Syns detr er sååå gøy..[:D]

Jeg vet at på Majorstua er det en klinikk og, of der koster det 650 første gang og 450 deretter..

Jeg fikk henvisning fra fastlegen til Volvat pga. småblødninger.
Det kostet 700,- Vet ikke om han hadde gitt meg henvisning hvis det ikke var for blødningene, men at jeg bare ville ha en forsikring. Men når man uansett må betale kan man jo like gjerne henvende seg direkte til Volvat (f.eks.). Hvis man føler seg usikker er det hvert fall fantastisk med UL!

Man trenger ikke henvisning til volvat.  Jeg ringte dit først, men der kostet det 900 kr. Og de anbefalte meg å vente et par uker.  Derfor valgte jeg sinsen klinikken.

Mulig det er billigere med henvisning, men tror ikke jeg hadde fått noe henvisning siden det ikke er noe annet enn et ønske om bekreftelse..

[:D]

når e det normalt å få ultralyd da? Gler mej sonn! vil vite om alt e bra...
 e det berre i dei store byane det er slike klinikka?

Tror jeg hadde ordinær UL i uke 18 sist. Men det kan sikkert variere. Legen sendte papirer til sykehuset jeg skulle føde, og så fikk jeg brev tilbake med opplysninger og time til UL. Vet ikke noe om tilbudet ellers i landet.

ORIGINAL: Elaine

når e det normalt å få ultralyd da? Gler mej sonn! vil vite om alt e bra...
e det berre i dei store byane det er slike klinikka?

Back
Topp