tidlig ultralyd

SuperPoPs

Glad i forumet
er det noe alle kan få ?

Sist fikk jeg det for jeg ikke anet hvor langt jeg var på vei....
Men syntes det er så mange her som skal på det..

Det er nok av visse årsaker folk får tidlug ul,pga prøverør,tidliger sa/ma,dødfødsler osv...

Om man snakker med legen sin,så får du sikkert høre om det er noe grunnag for det [:)]

Jeg skal neste tirsdag, men det er privat da så en må betale selv. Ellers må en vel ha en henvisning fra legen før en får en ultralyd vil jeg tro[;)]

jeg skal ikke [:)]

eg har vært på en ul å skal på en til ul..
men det er pga komplikasjoner..
men snakk med legen din eller finn en privat å betal for det :)

jeg var  i uke 5+5 og skal tilbake i uke 7+6 pga tideligere spontanaborter.

om jeg er kommer blir det privat ul i starten[:)]

jeg var til ul i går og er mest sannsynelig bare 4 uker på vei....var så tidlig at man ikke kunne se noe...men grunnen til at jeg fikk,var usikkerheten på om jeg var 9 eller fie uker på vei....pga...epilepsien jeg har,så er det viktig å vite nøyaktig så jeg får den oppfølgingen jeg skal ha hos nevrolog osv...men må tilbake om en uke..da det var for tidlig å kunne se noe mer enn en prikk...Så om man ikke har noen problemer med abborter eller andre lidelser,så anbefaler ikke jeg noen å gå så tidlig til ul privat....man ser faktisk ikke så mye uansett....hadde i allefall ventet til tidligst uke åtte....for jeg må si jeg ble skuffa da jeg bare så en liten prikk....da kom all usikkerhet tilbake...og den kunne jeg ha spart meg for[:)]

Så om dere føler alt er som det skal så anbefales det på det stærkeste å vente[:)]
Men det er min personlige mening da[:)]

Det mest vanlige er vel ordinær ul i uke 17-19, men har man historie med aborter, risikosvangerskap, prøverør eller andre ting, så kan man be om en tidlig ul. Men tror de fleste må ta det privat. Jeg har tidlig ul pga prøverør, og da er det Rikshospitalet som sto for behandlingen som krever det.

ORIGINAL: Nøtteknekkern

Det er nok av visse årsaker folk får tidlug ul,pga prøverør,tidliger sa/ma,dødfødsler osv...

Om man snakker med legen sin,så får du sikkert høre om det er noe grunnag for det [:)]

Om ikke finnes det også privatklinikker som man kan benytte seg av[:D]

Back
Topp