Tidlig ultralyd

mayapus80

Andre møte med forumet
jeg haar bare et lite spørsmål, det er kanskje et dumt et men jeg spør allikevel.
Dere som har vært på tidlig ultarlyd, får dere bilde?
jeg skal på ultralyd neste fredag, er da ca 7+5 om jeg ikke regner helt feil.
noen som vet? skal på privat gynekologklinikk i Drmmen

år somregel bilde med, er bare og spørre, jeg fikk det iallefall i januar før sa i februar... men blir artig du får legge ut bilder her da så vi får se :) lykketil :)

Skal legge ut bilde når jeg har vært der[:)]

Jeg har vært på UL for 2. gang i dag. Var 5+0 første gang og i dag er jeg 5+6. Har bilde fra begge jeg[:D] Men i dag var en fin dag, så det lille hjertet som slo!!! Jiiippii!!![:D]

Fikk time på sykehuset pga blødning, så i dag var bare en ekstra kontroll, nå skal jeg vel ikke igjen før ordinære UL i uke 18[;)]

jeg har fått henvisning av legen min til time hos gynekologen. Så jeg betaler bare vanlig spesialist konsultasjon, 420 kr. tror jeg.. mulig det blir mindre i og med at jeg har frikort nå.

invendig el utvendig ul?

noen som vet om det er innvendig eller utvendig ul nåren er 10 uker?? [:)]

ORIGINAL: Amaryllis

noen som vet om det er innvendig eller utvendig ul nåren er 10 uker?? [:)]

Når jeg var 13 var det utvendig hvertfall. [8D]

Når venninnen min beatemte seg for å ta abort var hun i uke 11, da fikk hun innvendig ul.

Heldige du som skal på ultralyd[:)][:)][:)] Gleder meg til du legger ut bilder[:)]

Legen min fortalte meg at første UL ble først i uke 18 :( skikkelig leit.. På første legetime tok de ikke graviditetstest, eller GU, noe som jeg syntes var litt merkelig. Og skal ikke tilbake før i uke 12. Samt at det er så mangel på jordmødre, at jeg skal ta alle kontrollene hos min fastlege. Syntes alt dette er litt skummelt jeg.. merkelige greier. tenker jeg bestiller time på privatklinikk til GU og mulig UL rundt uke 12.

ORIGINAL: mss

Legen min fortalte meg at første UL ble først i uke 18 :( skikkelig leit.. På første legetime tok de ikke graviditetstest, eller GU, noe som jeg syntes var litt merkelig. Og skal ikke tilbake før i uke 12. Samt at det er så mangel på jordmødre, at jeg skal ta alle kontrollene hos min fastlege. Syntes alt dette er litt skummelt jeg.. merkelige greier. tenker jeg bestiller time på privatklinikk til GU og mulig UL rundt uke 12.

Hos normale kvinner, tas ikke UL før i uke 18. Det er ikke nødvendig[:)]

Jeg tok heller ikke GU første svangerskapskontroll sist, tok det etter fødsel i stedet.

Og at de ikke tok noen test, er heller ikke så merkelig[:)]

Jeg hadde sist omtrent alle mine kontroller hos lege, bortsett fra 1, hvor jeg var hos jordmor. Synes det var trygt og fint jeg, fikk høre at alt var fint hver gang, og fikk høre det bankende hjertet, det var nok for meg[:)]

Årsaken til at du kanskje tror at det er vanligere med kontroller og UL tidligere, kan være fordi mange her har første kontroll pluss UL tidligere. Men dette er jo fordi mange her har noen spesielle problemer, som gjør at de skal ha ekstra oppfølging. Er også mer og mer vanlig med privat UL, dette betaler du for selv.

Jag gjorde invendig når jeg var 14 uker..

Tusen takk for tilbakemeldingene. Nå ble jeg mye roligere. :) Ikke så lett å vite hva man kan forvente når det er første gangen. Legen sa også til meg at han ikke hadde tid til spørsmål, så hvis jeg lurte på noe måtte jeg vente til neste time. Det er det som er leit med fastlegene, de har det så travelt. Desverre.

Back
Topp