Tidlig ultralyd?

EiLitaSpire

Elsker forumet
Septemberbarna 2019
Junibollene 2023
Om noen vet! Er det bare noen steder i Norge det er komt tilbud om tidlig ultralyd på sykehuset? Jeg spurte jordmoren i kommunen min om henvisning men det var ikke et tilbud for gravide under 35 år.. er det 35 års aldersgrense over alt eller bare her? :p

Om noen vet! Er det bare noen steder i Norge det er komt tilbud om tidlig ultralyd på sykehuset? Jeg spurte jordmoren i kommunen min om henvisning men det var ikke et tilbud for gravide under 35 år.. er det 35 års aldersgrense over alt eller bare her? :p
Jeg trodde det skulle bli så alle kunne få tilbud om det, og at det trådde i kraft ila 2022? Så kanskje ikke alle får enda alle steder?
Hørte min jordmor sa hu skulle søke/melde meg inn på tidlig her i allefall ( trøndelag) :rolleyes:

Jeg trodde det skulle bli så alle kunne få tilbud om det, og at det trådde i kraft ila 2022? Så kanskje ikke alle får enda alle steder?
Hørte min jordmor sa hu skulle søke/melde meg inn på tidlig her i allefall ( trøndelag) :rolleyes:
Jeg å!
Nei tydeligvis ikke.. :(

Jeg bor i Oslo og fikk beskjed av min fastlege at de foreløpig kun tilbyr de over 35 her. Men basert på forumet har jeg inntrykk av at Stavanger og Bergen har begynt med tidlig ultralyd for alle :-)

Det skal komme i hele landet, men sykehusene bestemmer selv hvordan de gjør det. Mange prioriterer de over 35, og risikoavangerskap osv. Mens noen steder har de starta for alle. Vet st.olavs starta med yul rundt uke 12 for alle fra og med 1. Oktober. Og det er flere sykehus rundt i Norge som har starta for alle. Men har ikke oversikt på hvilken. Men dette skal stå på hjemmesiden til sykehuset. Sto iallefall på st.olavs sine sider en eller to uker før 1. Oktober.

Stavanger startet med tidlig ultralyd (altså rundt uke 13) for alle 1. september, og har sett her inne at noen har startet i oktober, men det kommer visst an på sykehuset hvordan de har prioritert.
Alle skal vel i gang inne utgangen av 2022 slik jeg har forstått :)
Informasjon bør finnes på sykehusets nettsider om de tilbyr eller ikke, men jm bør jo være relativt oppdatert i det minste.

Jeg hadde legetime i går, å da fikk jeg tilbudet om tidlig ultralyd på sykehus. Ikke fått time enda, men regnet med jeg fikk svar i løpet av neste uke!

Noen som vet noe om Bærum/Viken? Står ingenting på sidene til sykehuset, kun om den ved 18 uker.

Jeg spurte legen min i forrige uke, i Hamar/innlandet får alle tilbud om det nå

Back
Topp