Tidlig ultralyd

Laiza

Andre møte med forumet
Hei.
Etter mitt forrige svangerskap endte opp med å være exu, hvor eggleder sprakk fikk jeg beskjed av legene at ved neste svangerskap skal det taes tidli ultralyd.
Jeg er nå gravid igjen, men har nylig flyttet til en annen del av landet. Det er ikke noe sykehus i kommunen her, men jordmødre. For TUL, må jeg på sykehus eller er dette noe jordmor kan gjøre?
I hjembyen var jeg under oppfølgning ift fertilitetsbehandling og kunne derfor ringe de om det var noe. Det har jeg ikke her jeg bor nå.
Hvordan går jeg isåfall frem?:oops:

En jordmor med spesiell opplæring kan gjennomføre TUL, så i teorien er det mulig. Kan du ikke ta kontakt med fastlegen?.. Han/hun bør jo ha en oversikt over dette.

En jordmor med spesiell opplæring kan gjennomføre TUL, så i teorien er det mulig. Kan du ikke ta kontakt med fastlegen?.. Han/hun bør jo ha en oversikt over dette.

Jo, jeg må gjøre det. Har byttet fastlege slik at jeg har lege her men bytte trer ikke i kraft før 1.juni. Tenker jeg ringer legekontoret i morgen uansett

Jo, jeg må gjøre det. Har byttet fastlege slik at jeg har lege her men bytte trer ikke i kraft før 1.juni. Tenker jeg ringer legekontoret i morgen uansett

Du kan alltids ringe til en gynekolog eller annen privatklinikk også. Ofte kort ventetid :) ville gladelig betalt en tusenlapp for å slippe å vente :angelic:

Du kan alltids ringe til en gynekolog eller annen privatklinikk også. Ofte kort ventetid :) ville gladelig betalt en tusenlapp for å slippe å vente :angelic:

Bor på ei lita øy og det er langt til nærmeste privatklinikk. Men har time hos fastlege neste uke for å få henvisning til TUL:)

Back
Topp