Tidlig ultralyd

Catlol

Første møte med forumet
xsmile9Noen som skal ta tidlig ultralyd? I såfall hvor tidlig? Hva er grunnen til at du velger dette?

Jeg hadde når jeg var 7+2, dette pga jeg har tatt ivf og det var en del av «pakken». Har bak meg 6 SA/MA som gjør meg nok litt ekstra bekymret og derfor skal jeg nå inn igjen når jeg er 9+2...(på mandag).
Senker nok skuldrene en del etter den 9+2. Regner med jeg tar en i uke 12 også for å sjekke nakkefold osv. så blir det stopp til den ordinære. ;)

Så i bunn og grunn er det mine utallige ikke så gode oppplevelser som gjør at jeg går til tidlig ultralyd

Jeg tok en etter menstermin 7+4 men jordmor på tul satte meg til 6+2. Regnet med å bli flyttet litt tilbake. Skal ha en ny 12+0 etter tultermin:) gjør det rett og slett bare fordi jeg synes det er betryggende å få den bekreftelsen på at det lever noen inni der.. Også synes jeg det er fint at pappaen får oppleve det denne gangen da han ikke var med på noen kontroller forrige svangerskap.

Jeg hadde en TUL 6+2, for jeg fikk for meg at jeg hadde en xu, noe som ikke var tilfellet :hilarious::shy:
Bestilte ny TUL for å sjekke nskkefold I uke 14, men fikk plutselig for meg at dette var aaalt for lenge til, så skal ha ny til tirsdag. Da er jeg 11+0.:happy:
Jeg har ikke vært gravid før (prøvde heller ikke å bli det denne gangen), så merker at jeg er usikker på hvordan ting skal kjennes ut. Akkurat nå merker jeg ikke noe til graviditeten bortsett fra kjipe ting som kvalme osv, så syns det er veldig fint å se at det faktisk er noe der:rolleyes:❤️

Jeg har i uke 11+4. Ønsker å se om barnet er friskt og at far skal få se babyen for at det skal bli mer virkelig for han. Forrige gang i uke 12+4 så vi tydelig kjønn. Vi ønsker å se dette også om det er mulig. Veldig morsomt å se barnet i 4D på dette stadiet.

Tatt i uke 5 Grunnet innleggelse på sykehus, i uke 7 Pga ivf og uke 9 Fordi jeg skal også sjekke eggstokken :p

hadde nok tatt TUL om jeg ikke hadde tatt ivf

Tok 7+1 siden jeg hadde inseminering. Også hadde jeg ul i går 12+5 for å sjekke at barnet er friskt.

Vi hadde planer om å ta TUL tirsdag denne uka, da var jeg 9+4. Men jeg har veldig tydelige gravidsymptomer, og de på klinikken anbefalte å komme etter uke 11, for da får vi mye mer ut av timen. Jeg er førstegangsgravid og veldig usikker på alt egentlig, og redd for SA. I dag er det to uker til TUL, og jeg angrer litt på at vi utsatte Samtidig ønsket vi ikke flere enn en tidlig ultralyd da det koster litt (1500kr), så greit at vi får noe ut av timen også. Gleder meg masse til TUL og er veldig klar for å se dette fosteret jeg har inni meg

Eg hadde TUL da eg va 8+1:happy: har time neste uke, da blir det uke 12, og eg vil ha samboeren med meg:D

xsmile9Noen som skal ta tidlig ultralyd? I såfall hvor tidlig? Hva er grunnen til at du velger dette?
Jeg har hatt 3 TUL allerede. En når jeg var 5+2, en når jeg var 6+2 og en 9+1. Fikk disse ultralydene fordi jeg hadde masse blødninger i uke 5 og 6 + spotting helt frem til 8+5. Har blitt satt opp på enda en TUL i uke 12+1. Syns de følger meg godt opp :)

Jeg hadde TUL etter henvisning for å bekrefte graviditet på rett sted i uke 5.

Tok en privat TUL i uke 9 fordi jeg hadde en liten blødning, og fikk se et bankende hjerte og en liten bamsemums.

Skal på nok en privat TUL om halvannen uke, organrettet. :) Hadde veldig god erfaring med det sist, og ser veldig frem til den timen!

Ul i uke 8 pga. IVF og dette er en del av pakken.
Skal nå i uke 12 for å se at hjertet banker og alt er på stell. Fortsatt veldig uvirkelig at jeg er gravid, så trenger en bekreftelse for å roe nervene.

Ul idag, 9+6 etter egen beregning, 10+3 etter mens. Uk fordi jegchar mistet to gang tidligere og for armt jeg har et risikosvangerskap...

Skal ha i desember, i uke 12. Har gjort det med de andre to også, og synes det er fint å se at det står bra til med minien før vi deler det med all familie :)

Jeg har hatt en på. 7+2 og skal ta en til rundt uke 12 enten offentlig eller privat men det finner jeg først ut om to uker.

Har bestilt til 11+5

kunne gjerne tatt enda en uke senere men skal ha møte på jobb og fikk for meg at jeg ville vite det var liv før jeg sa noe. Nå sier jeg sannsynligvis ikke noe på det møte siden vi skal bli dobbel så store og de nye kollegane mine blir med på samme møte så da tenker jeg st jeg ikke vil bli hun gravide med en gang... så hvis jeg ikke må av en eller annen grunn så venter jeg litt til...

Føler et behov for å få noe livstegn snart, så om legen ikke lytter med dopler etter hjertelyd på onsdag bestiller jeg nok en TUL til :)

Skal på TUL nå på mandag 9+1.

Hadde en MA i august som ble oppdaget tilfeldigvis i uke 13 på TUL. Hadde ingen tegn på at noe var galt og magen vokste i takt som det skulle. Stoler ikke på kroppen nå og drar på TUL rundt den tiden fosteret stoppet utviklingen sist.

Håper jeg kan slappe litt av etter TUL på mandag - har vært mye angst og tvil de siste ukene. Dette er mitt andre barn og hadde en veldig uproblematisk graviditet første gang.

Skal på TUL nå på mandag 9+1.

Hadde en MA i august som ble oppdaget tilfeldigvis i uke 13 på TUL. Hadde ingen tegn på at noe var galt og magen vokste i takt som det skulle. Stoler ikke på kroppen nå og drar på TUL rundt den tiden fosteret stoppet utviklingen sist.

Håper jeg kan slappe litt av etter TUL på mandag - har vært mye angst og tvil de siste ukene. Dette er mitt andre barn og hadde en veldig uproblematisk graviditet første gang.
Masse lykke til ❤️ Håper alt står bra til! Når stoppet embryoet utviklingen sist?

Vi skal ha i uke 11, mest fordi jeg har mye tvillinger i familien og litt fordi vi synes det var veldig stas med tidlig ultralyd sist

Back
Topp