Tidlig ultralyd

Bollapinnsvin_83

Glad i forumet
Mailykke <3
Marsboerne2017
Dere som har vært, særlig etter uke 10- hva så de etter/gjorde, hvor lang tid?
Jeg var på volvat i uke 11, brukte 10 min, så at d var liv, bein og armer på plass- å kjapt at det så greit ut? Ikke at det var mye han kunne rekke å se da...? Glemte å måle så han så bare kjapt på ene bilde å sa at det så ut som 4 cm så uka stemte, så var d ferdig. Normalt eller bare jeg som syns det var veldig raskt å lite informerende......?

Var 13+5, følte jeg fikk se «alt» jeg kunne tenke meg og mer. Brukte ikke mer enn 15-20 minutter!

Dere som har vært, særlig etter uke 10- hva så de etter/gjorde, hvor lang tid?
Jeg var på volvat i uke 11, brukte 10 min, så at d var liv, bein og armer på plass- å kjapt at det så greit ut? Ikke at det var mye han kunne rekke å se da...? Glemte å måle så han så bare kjapt på ene bilde å sa at det så ut som 4 cm så uka stemte, så var d ferdig. Normalt eller bare jeg som syns det var veldig raskt å lite informerende......?
Høres ganske normalt ut... hjerte, armer, bein, lengde... er det de har gjort på tidlige ultralyder etter uke 9 i begge mine graviditeter.

Var på fosterdiagnostikk 13+0 nå og da sjekka de i tillegg hjernen, hjertet, mage og blære. Min lille var litt uvillig, så da var det viktigst med hjerne og hjerte :Heartred Og siden det var fosterdiagnostikk så målte de nakkefold og sjekka nesebein i tillegg, men da har man jo blitt henvist til mer omfattende undersøkelse også.

Min gyn tok seg god tid og vi fikk se babyens armer og ben, ryggsøyle og nakkefold. Han målte babyen og fikk se føttene og han målte til og med fotbladet. Fikk høre hjerteslag og fikk forklart at den hadde begynt å svelge fostervann, kunne se magesekken. Det var i går 12+0 og jeg er førstegangsfødende så var veldig betryggende. Virket som gyn koste seg med å prøve å få babyen til å snu seg og finne gode vinkler.

Var privat i uke 11+0. Sjekket og forklarte alt utrolig godt.

Armer, ben, 2 hjernehalvdeler, hjertet, så blodstrøm, så aktivitet gjennom navlestreng, så blærefunksjon med urinstrøm, lukket rygg, nakkefold, tok alle mål. Hørte hjertelyd.
Veldig betryggende.

Høres ut som det er forskjell hvor man havner da;) så det var en privat jordmor som hadde ultralydklinikk å timene hennes tok ca 45 min:) vurdere en tur dit å- utålmodig- veeeeldit lenge til oul når den ikke er henvist til engang enda:-P

Jeg var på ul 12+5 på Aleriss. Gynekologen tok seg god tid til å prate og sjekke. Ca 30min. Sjekke hjertet, nakkefold, urinblære,magesekk, blodstrøm, armer og ben. Og tok målinger.

Betryggende :)

Back
Topp