Tidlig ultralyd

Så bra du får oppfølging :Heartred Håper jeg også får det.
Forstå at det gjøres litt ulikt, og skjønner godt det er urettferdig. Ta kontakt med legen din å fortell om dine bekymringer. Jeg spurte direkte om å få ekstra ul fordi jeg var så bekymret ettersom jeg hadde gått så lenge med en død spire inni meg sist. Ble møtt med stor forståelse hos lege

Får du ekstra oppfølging bare pga den ene MA’en? Eller er det andre grunner i tillegg?
Tydeligvis forskjellig. Jeg hat hatt to aborter etter hverandre og har ikke fått kjempe tul. Fikk beskjed av legen min å vente til uke 12. Jeg fikk derimot time til en gynekolog som skulle skjekke om ting var i orden. Men siden jeg ble gravid etterpå fikk jeg gjort om den timen til en tul, skal dit i uke 9.

Noen som skal? Jeg skal i morgen 6+6 etter anbefaling av klinikken vi gjennomgikk prøverør hos :) Etter å ha lest at flere merker at det har stoppet og utvikle seg på ultralyd gruer jeg meg enormt :nailbiting:
Veldig spent. Si gjerne i fra hvodan det går :):Heartred

Me tenker å gå veke i veke 12, rett før me deler nyheten:) Sambuaren min insisterer på å holde det hemmelig for alle fram til dess. Lett for han, eg boblar over snart og har lyst å dele med bestevenninna mi og familie:facepalm::D
Samme her!! Jeg vil dele med bestevenninna mi og familien. Men samboer nesten nekter meg :P skal absolutt holde hemmelig. Men jeg skjønner det da vi har 3 sa og ma bak oss. Så det er for å ikke ta noen sjanser.

Jeg var på tul på fredag. Da var jeg 4+6. Etter Mine beregninger. Han kunne altså ikke se mer enn selve befruktningen, så han heller kunne ikke si noe sikkert enda. Men de målte HCG, og den virka «riktig» så de ba meg komme på nytt i morgen. Da er jeg 5+4 så da håper jeg kanskje de finner ut hvor langt jeg faktisk er :) de vil ha meg inn omtrentlig hver uke etter hva jeg forstod. Har 3 sa og ma bak meg. Og jeg går på blodfortynnende og hormonpiller. Så de vil ha meg til oppfølging ukentlig for å følge med at det fungerer :) de sa først på fredag at er HCG nivået lavt, så vil de vente med å ta meg inn nestegang for da kan dem mest sannsynlig ikke se noen ting. Men det var visst høyt nok, så da fikk jeg melding ista om at jeg skal komme i morgen klokka 13:40

Her er min perfekte lille klomp fra ul i dag. Skulle egentlig vært 7+0 men gynekologen mente jeg var nærmere 8 uker:Heartred

Vedlegg

• 28A2D72E-D3C8-4683-901E-1B3C233C6124.jpeg
    28A2D72E-D3C8-4683-901E-1B3C233C6124.jpeg
    26,3 KB · Visninger: 41
Forstå at det gjøres litt ulikt, og skjønner godt det er urettferdig. Ta kontakt med legen din å fortell om dine bekymringer. Jeg spurte direkte om å få ekstra ul fordi jeg var så bekymret ettersom jeg hadde gått så lenge med en død spire inni meg sist. Ble møtt med stor forståelse hos lege

Jeg må kanskje spørre rett ut jeg også, selvom jeg syns det er vanskelig. Jeg var hos legen forrige uke nettopp fordi jeg er bekymra. Fikk én HCG-måling under tvil :shifty: Virka som han syns jeg var hysterisk.. Det gjør det enda vanskeligere å be om tul :oops:

Og bare for å oppklare det, jeg unner deg virkelig å få oppfølging. Mente ikke noe vondt med det :Heartred

Fikk høre hjertet i dag 6+6 og alle målene som ble gjort var veldig fine ❤❤ Ble satt opp på ny time 23.mars, da er jeg 12+5. Da ville hun gjerne se at alt så bra ut før jeg skulle på ordinær ultralyd på sykehuset noen uker senere. Mulig jeg ber om å få en om noen uker også, bare for å berolige meg selv før man forteller folk det.

Fikk høre hjertet i dag 6+6 og alle målene som ble gjort var veldig fine ❤❤ Ble satt opp på ny time 23.mars, da er jeg 12+5. Da ville hun gjerne se at alt så bra ut før jeg skulle på ordinær ultralyd på sykehuset noen uker senere. Mulig jeg ber om å få en om noen uker også, bare for å berolige meg selv før man forteller folk det.
Jeg fikk også ny time da, men kjenner på akkurat drt samme, er jo kjempelenge til:hilarious: muli jeg også bestiller privat

Jeg fikk også ny time da, men kjenner på akkurat drt samme, er jo kjempelenge til:hilarious: muli jeg også bestiller privat
Jeg har allerede sendt hun mail å bedt om å få første uken i mars og skrevet hvorfor jeg så gjerne vil :p vil få bekreftelse på at alt inni her er fint før man deler det med de rundt :) leser så mange som mister de kommende ukene..
er privat gynekolog jeg var hos i dag men betalte ikke mer enn 63kr :wideyed:

Back
Topp