Tidlig ultralyd

Smiley885

Flørter med forumet
Novemberlykke 2018
Jeg var hos legen i uken og hun skrev en henvisning til TUL siden jeg også før dette svangerskapet har hatt uregelmessig/ingen syklus. I følge mens er jeg 9+0 idag, å det ble skrevet i papirene mine. Selv om jeg sa at utfra EL tester og positiv grav.test er jeg ganske sikker på at jeg et mellom 6 og 7 uker nå.. Fikk henvisning med og skulle ringe rundt selv å prøve å få time hos gynekolog.

Men igår ettermiddag fikk jeg tlf. fra fødeavdelingen om time der allerede neste uke? Noen andre som har vært inne på sykehuset på tidlig UL? Jeg vet legen henviste til OUL og skrev dette med usikker termin, men har aldri vært med på å få time så tidlig på KK for det.. Så nå ble jeg usikker på om det er en misforståelse, for de kan vel ikke se noe på vanlig UL så tidlig.. eller tar de innvendig UL der også?

Jeg var hos legen i uken og hun skrev en henvisning til TUL siden jeg også før dette svangerskapet har hatt uregelmessig/ingen syklus. I følge mens er jeg 9+0 idag, å det ble skrevet i papirene mine. Selv om jeg sa at utfra EL tester og positiv grav.test er jeg ganske sikker på at jeg et mellom 6 og 7 uker nå.. Fikk henvisning med og skulle ringe rundt selv å prøve å få time hos gynekolog.

Men igår ettermiddag fikk jeg tlf. fra fødeavdelingen om time der allerede neste uke? Noen andre som har vært inne på sykehuset på tidlig UL? Jeg vet legen henviste til OUL og skrev dette med usikker termin, men har aldri vært med på å få time så tidlig på KK for det.. Så nå ble jeg usikker på om det er en misforståelse, for de kan vel ikke se noe på vanlig UL så tidlig.. eller tar de innvendig UL der også?

Hver gang legen min har henvist meg til TUL, har det vært til sykehuset, på gynekologisk poliklinikk :-) Og der har de selvsagt hatt innvendig UL. Er nok riktig at du skal til sykehuset :-)

De kan ta begge deler på sykehuset.
Starter sikkert med utvendig og går evt over til innvendig om nødvendig.

Jeg hadde utvendig ved 6+0 pga en skygge som kom i veien ved innvendig. Ved 9+0 var det like gode bilder og målinger ved utvendig som innvendig

Hver gang legen min har henvist meg til TUL, har det vært til sykehuset, på gynekologisk poliklinikk :) Og der har de selvsagt hatt innvendig UL. Er nok riktig at du skal til sykehuset :)

De kan ta begge deler på sykehuset.
Starter sikkert med utvendig og går evt over til innvendig om nødvendig.

Jeg hadde utvendig ved 6+0 pga en skygge som kom i veien ved innvendig. Ved 9+0 var det like gode bilder og målinger ved utvendig som innvendig

Ok. Takk for svar! Bare synst det ville være dumt om jeg kom på sykehuset og det hele var en misforståelse. Regner jo med at de gjennomfører både utvendig og innvendig på sykehuset. Ble bare litt paff når de ringte, for legen sa de sjelden tok imot henvisninger til slikt.

I mine to forrige ble jeg henvist til ekstra UL pga store barn, men fikk da avslag. Så synst det var rart at de skulle ha tid til å ta meg inn så tidlig nå. Men kanskje jeg er heldig siden det er påskeferie :)

Back
Topp