Tidlig ultralyd?

PixiePP

Betatt av forumet
Er mer bekymra denne gangen enn første, så vil jo sjekke at alt er ok om noen uker. Men hvor lett er det å få tidlig ultralyd på sykehuset? Må man til privatklinikk?

Tror nok du må gå privat. Med mindre det er en grunn til å ta tidlig ultralyd pga sykdom, trøblete svangerskap tidligere, eller mange sa/ma. Fastlegen min har ultralyd på kontoret sitt, så jeg får se der hvis jeg vil :) Men det er jo ikke like nøye som hos en privat klinikk eller sykehus da. Jeg har bestilt tidlig ultralyd privat, betaler lett de kronene for å sjekke at alt er ok :)

Må til privat med mindre det er noe galt som sagt over. Jeg hadde en blødning sist i mitt andre svangerskap og det viste seg å være MA. Fikk krangla meg til ul på sykehuset da!

Både denne gangen og i mitt forrige svangerskap skal vi ta tidlig ul i uke 14 for å utelate misdannelser. Han vi var hos kunne allerede da se at det var ei jente ❤️

Jeg har bestilt meg tidlig ul privat den 21.nov. da skal jeg etter mine beregninger være ca 8 uker. Jeg gjorde det fordi meg og sambo verker etter å få fortelle til en kommende storesøster, men vi vil ha sett at det faktisk er noe inne i magen før vi forteller det til henne. Er fortsatt ikke sikkert det går veien selv om vi har sett hjerte slå, men det er en beroligelse. Merker jeg er så utrolig mye mer bekymret for å miste nå enn jeg var med storesøster.

Jeg kommer til å få en henvisning fra fastlege (og da altså ha privat UL, men uten å betale for det) i uke 7, på bakgrunn av flere SA/MA tidligere. Men jeg kommer nok til å bestille en rundt uke 12 selv også. Det skal nok gå lenge og vel før jeg tør å stole på at det går bra denne gangen ;)

Jeg har bestilt meg tidlig ul privat den 21.nov. da skal jeg etter mine beregninger være ca 8 uker. Jeg gjorde det fordi meg og sambo verker etter å få fortelle til en kommende storesøster, men vi vil ha sett at det faktisk er noe inne i magen før vi forteller det til henne. Er fortsatt ikke sikkert det går veien selv om vi har sett hjerte slå, men det er en beroligelse. Merker jeg er så utrolig mye mer bekymret for å miste nå enn jeg var med storesøster.

Jeg har bestilt time 22.11 skal da være 8+5. Vil også se at alt er greit før jeg forteller storesøstre og storebror nyheten. Men tror nok magen vil avsløre meg før det, fikk mage i uke 6 sist[emoji33]

Jeg kommer til å bestille tidlig ul privat ca 27.11. Da er jeg litt over 8 uker. Synes det er godt å kunne få bekreftet at alt er bra tidlig :-) og å finne ut om det er en eller to med tanke på at vi har et par tvillinger i familien på mor siden :-)

Jeg har bestilt time 22.11 skal da være 8+5. Vil også se at alt er greit før jeg forteller storesøstre og storebror nyheten. Men tror nok magen vil avsløre meg før det, fikk mage i uke 6 sist[emoji33]

ÅÅÅ, denna gangen håper jeg nesten jeg får mage i uke 6....da vet jeg hvertfall at alt er som det skal inne i der :-) De neste tre ukene kan ikke gå fort nok...

Skal høre med min fastlege om hun kan se me ul rundt uke 7-8. Vet hun har et jo apparat på kontoret, men vet jo ikke om hun kan bruke det til det :-) kommer ikke til og bestille før rundt uke 12 hos gyn. Jobber på rtg så kan gå inn og kikke med ul selv når den blir så stor at man ser utvendig :-D

Skal på sjukehuset om ca 2uker for oppfølging, da jeg er under utredning for habituell abort. Fikk tidligere time når jeg ringte og informerte om at jeg var blitt gravid. Vil da være 7+2 og håper på TUL da og at spiren klamrer seg fast til den tid:)

Back
Topp