Tidlig ultralyd

Cilla-pilla

Forelsket i forumet
Oktoberskattene 2015
Da har vi vært på tidlig ultralyd. Helt magisk å se det lille "blåbæret".
Er graviditet i livmoren - så da kan vi i hvertfall puste lettet ut (er prøverørs baby, så var derfor en litt økt risiko).

Men kjenner jeg er bittelitt stressa, siden vi ikke kunne se hjerte banke. Dem sa jo at alt er så lite enda.
MEN! Jeg trodde jeg var 6+2 og at det burde være synlig nå?

Akk alle disse tingene man greier å stresse over, som egentlig er normalt... Men likevel [emoji85]

Alt er sikkert fint, men kanskje du er litt kortere på vei enn du trodde? [emoji848][emoji848]

Har roet meg litt ned - selvom vi har eksakte datoer å forholde oss til (pga ICSI/prøverør) så var det jo tross alt et fryseforsøk. De vokser jo veldig i rykk og napp (noe alle embryoer streng talt gjør).
Viktigste er jo at gyn sa alt var bra og at HCG var fin [emoji4]

(Hjelper med litt søvn for å roe seg ned [emoji6])

Er graviditet i livmoren - så da kan vi i hvertfall puste lettet ut (er prøverørs baby, så var derfor en litt økt risiko).

Men kjenner jeg er bittelitt stressa, siden vi ikke kunne se hjerte banke. Dem sa jo at alt er så lite enda.

Akk alle disse tingene man greier å stresse over, som egentlig er normalt... Men likevel [emoji85]

Så ikke hjertet ordentlig 6+3 sist. Ble i tillegg satt tilbake så ble ganske stressa. En uke etterpå så vi hjertet slå ordentlig.

Så ikke hjertet ordentlig 6+3 sist. Ble i tillegg satt tilbake så ble ganske stressa. En uke etterpå så vi hjertet slå ordentlig.

Skal ut på reise neste uke, kan jo bestille tul der jeg skal være.
Fødsel (og oppfølging) er i DK - så blir jo to ultralyder i løpet av svangerskapet. Første er ule 11-13. Så vet ikke helt om jeg skal spandere på meg nok en ultralyd før det - er jo egentlig rolig på det selv altså.

Viktigste nå er jo bekreftet. At det er foster og at den ligger i livmoren [emoji4]

Litt tidlig til å være garantert å få sett hjerteaktivitet. Kommer an på apparatet og den som utfører UL etc. Det er knøttlite enda. Har inntrykk av at man ved IVF som regel ikke får UL før etter 7 uker for å være sikker

Litt tidlig til å være garantert å få sett hjerteaktivitet. Kommer an på apparatet og den som utfører UL etc. Det er knøttlite enda. Har inntrykk av at man ved IVF som regel ikke får UL før etter 7 uker for å være sikker

Ja. Klinikken ville egentlig vi skulle hatt ul enda tidligere - som sagt kun for å bekrefte at graviditeten ikke er utenfor livmoren.
Og har sett at tidlig ultralyd mange steder ikke utføres før uke 7.
Så da er det bare å ta det med ro i 5uker til, så får vi nok se både hjerter og et foster som ser ut som et foster og ikke "bare" en celleklump [emoji4]

Ja. Klinikken ville egentlig vi skulle hatt ul enda tidligere - som sagt kun for å bekrefte at graviditeten ikke er utenfor livmoren.
Og har sett at tidlig ultralyd mange steder ikke utføres før uke 7.
Så da er det bare å ta det med ro i 5uker til, så får vi nok se både hjerter og et foster som ser ut som et foster og ikke "bare" en celleklump [emoji4]
Veldig stor forskjell frem til 10-11 uker ja

Back
Topp