Tidlig ultralyd

Mammatil2

Glad i forumet
Sommerfuglene <3
Augustlykke 2022 ❤️
Er det noen her som har blitt henvist til tidlig ultralyd? Hvor lang tok det før dere fikk brev/time?
Venter spent på når jeg får brev fra sykehuset ☺️

Var hos legen på tirsdag og fikk henvisning, onsdag morgen fikk jeg melding på mobilen med time, så det gikk uventet fort [emoji4]

Skal på TUL 29.05:Heartpink

Er det noen her som har blitt henvist til tidlig ultralyd? Hvor lang tok det før dere fikk brev/time?
Venter spent på når jeg får brev fra sykehuset ☺️
Har legen sendt henvisning så tar det max en uke før du får brev vil jeg tro :-)

Jeg ringte sylehuset 4+4, fikk time 7+3 [emoji846]

Tok du direkte kontakt med sykehuset? Da føden eller gynekologisk avdeling?

Har hatt risikosvangerskap før, og regner med tettere oppfølging denne gangen og. Men vet ikke om jeg må innom fastlegen for henvisning?!

Tok du direkte kontakt med sykehuset? Da føden eller gynekologisk avdeling?

Har hatt risikosvangerskap før, og regner med tettere oppfølging denne gangen og. Men vet ikke om jeg må innom fastlegen for henvisning?!

Jeg ringte rett til sykehuset. Har fått beskjed om at jeg kan gjøre det pga exu og flere ma/sa tidligere.

• Liker
Reactions: COR
skal på TUL den 30.05, da er jeg 6+3 :D

Jeg ringte rett til sykehuset. Har fått beskjed om at jeg kan gjøre det pga exu og flere ma/sa tidligere.

Dette har jeg lurt på. Fikk beskjed på sykehuset ved forrige MA at jeg skulle få tul neste gang. Men tenkte legen må sende henvisning. Men kanskje jeg bare kan ringe selv da... men det kan kanskje varierer fra sykehus til sykehus også.

Jeg fikk sms om time til TUL i køpet av to timer etter at jeg hadde vært hos legen. Skal 23.mai.

Dere som får time til TUL, får dere det fordi det er en risiko med svangerskapet deres, får dere det liksom "av seg selv" hos legen (at legen uoppfordret foreslår TUL) eller ber dere om å få det/bestiller privat? Jeg har vært hos legen, glemte jo å nevne TUL og tenkte i ettertid at det var litt rart at jeg ikke fikk tilbud om det ettersom jeg har en sykdom som kan medføre en liten risiko. Nå skal jeg ikke til legen før i ca uke 10.

Back
Topp