Tidlig Ultralyd?

LykkeligGravid97

Blir kjent med forumet
Hei flotte mennesker! :happy:

Jeg er førstegangs gravid, ung og litt usikker:wacky: Jeg har nå fullført 8 uker i dag av graviditeten :woot:
Jeg skal til legen den 12 desember og ta blodprøver og sånt. Men jeg ønsker ta tidlig ultralyd på privatklinikken her i nærområdet. Bare for å se om den ligger på riktig plass og se at det er noe der. i tillegg til hvor mange som ligger der hehe Siden mangen i familien har tvillinger.

Har du tatt tidlig UL? og når gjor du det (UKE) ?:smiley-angelic003 Har veldig lyst å ringe i morgen, men er det litt tidlig?

Skal til privat klinikk den 14 Desmber :-) da er jeg 10+3 så da blir det faktisk et barn vi får se ( eller flere )
Det eneste du får se er trolig ett bankede hjerte, da embryoet ikke har veldig tydelig form enda :-) var på tidlig ultralyd i uke 13 med nr 1, å da så vi tydelig babyen :-) hode, armer og alt :-)
Men dette må du kjenne på selv, jeg kunne godt hatt UL i morgen hadde jeg hatt muligheten :-P spendt på å få se lille spiren [emoji178]

Jeg var i uke åtte å det var skikkelig koselig, kunne liksom se en liten babyaktig form på spiren:happy:
Å så skal jeg tilbake i uke tolv;)

Skal til privat klinikk den 14 Desmber :) da er jeg 10+3 så da blir det faktisk et barn vi får se ( eller flere )
Det eneste du får se er trolig ett bankede hjerte, da embryoet ikke har veldig tydelig form enda :) var på tidlig ultralyd i uke 13 med nr 1, å da så vi tydelig babyen :) hode, armer og alt :)
Men dette må du kjenne på selv, jeg kunne godt hatt UL i morgen hadde jeg hatt muligheten :p spendt på å få se lille spiren [emoji178]

Vil bare få bekreftet at det er noe der på ekte:joyful: selvom jeg tok sikkert 5-6 postitive tester før jeg trodde det :laughing002gleder meg sånn!

Jeg har vært i uke 6+3, så da tydelig et embryo og bankende hjerte. Mååå liksom vite at det er noe der pga BO tidligere ;)
Skal tilbake uke 10+4 før vi forteller familien i jula, og sikkert mange flere siden vi ofte er ute på ting i den tida ;)

Last edited:
Jeg var i uke 10 og 14 sist, fikk sett baby begge gangene :) på siste fikk vi vite kjønn. Skal i uke 11, nesten 12 denne gangen, men det er egentlig tilfeldig.

Har bestil time 21 desember, er da ca 9+4 trur jeg:) for er alt ok da, så forteller vi det til alle på julaften...:p vi skal jo bare være 25 stk, så hadde vært gøy;)
Men har ei venninne med ultralyd apparat, så er litt frista til å stikke innom en liten tur og snoke:)

I mitt forrige sv.skap var jeg i uke 6. Fet var jeg nå også (6+6), så en liten klump med bankende hjerte. Skal tilbake i uke 12, da ser du jo mye mer såklart :)

Var da jeg var 7+2. Fikk se at det var et bankende hjerte og at den lå bra. Det gikk fort og greit og mine skuldre ble litt lavere:happy:
Man får selvfølgelig se mer jo senere man går:happy:

Jeg har vært i uke 6+3, så da tydelig et embryo og bankende hjerte. Mååå liksom vite at det er noe der pga BO tidligere ;)
Skal tilbake uke 10+4 før vi forteller familien i jula, og sikkert mange flere siden vi ofte er ute på ting i den tida ;)

Jepp, me too. :) MÅ bare få bekreftet at det i det hele tatt er noe der etter BO forrige gang.

Jeg var på ultralyd igår, 8+2. Hjertelyden var helt fantastisk, 162 slag. Nå føler jeg meg trygg til å fortelle familie det til jul og at jeg kan vente til ultralyd til uke 13 og føle meg trygg på alt går bra :D Anbefaler virkelig å gå litt før uke 12. Jeg føler jeg allerede har nådd de 12 ukene nå :)

Jeg var på ultralyd igår, 8+2. Hjertelyden var helt fantastisk, 162 slag. Nå føler jeg meg trygg til å fortelle familie det til jul og at jeg kan vente til ultralyd til uke 13 og føle meg trygg på alt går bra :D Anbefaler virkelig å gå litt før uke 12. Jeg føler jeg allerede har nådd de 12 ukene nå :)

Jeg fikk time i morgen :-)
gleder meg masse! Vi er forresten ca like langt på veg vi da:D:D

Fikk endelig sendt henvisning idag.. fysj så spent jeg er på om det er liv:sorry:

Jeg var på tidlig UL midten av uke 7 :-)

Legen sendte henvisning til sykehuset for tidlig ul på mandag. Noen som har erfaring med hvor lang tid det tar før man hører noe?

Back
Topp