Tidlig ultralyd

Beccaa

Elsker forumet
Julikulene 2020
Er det noe dere alle har vært eller skal på? Når lønne det seg å gjøre det ?:) kan en bli henvist av legen eller må en bestille privat? Hadde vært gøy å sjekket om det var liv inni magen om et par uker til:)

Da jeg ringte gynekologen min i uke 5 ble jeg anbefalt uke 9 for da var det litt å se. Faren ved å ta for tidlig er vel at babyen kan være vanskelig å se tror jeg.

Hvis det er en medisinsk grunn blir du henvist, hvis ikke må du bestille privat. Man får bare den ved ca 18 uker hvis det ikke er noe før. Jeg var bare på OUL sist, og syns det var nok. Hadde så mye symptomer at jeg regnet med at alt var bra inni der :)

Får dekket tidlig ul kun av medisinske grunner, men har også hørt tilfeller der noen har fått det pga ekstrem angst for at noe skal være galt. Hos privat gyn vil jeg anbefale å dra i uke 12 :) da ser den lille ut som en liten baby og samtidig kan man slippe innvendig ul <3 og så er det lettere å avdekke eventuelle misdannelser.

Jeg skal, etter henvisning fra legen. Men fikk ikke time før jeg er i uke 10, når legen skrev i henvisningen at jeg skulle ha i uke 8 :confused: Men på forrige kontroll var jeg så heldig at jeg fikk komme inn til en annen lege på kontoret som hadde ul apparat, og vi fikk tatt en kjapp titt ❤

Vi skal bestille til uke 11. Var i uke 10 sist :)

Var der i uke 6+5 grunnet blødninger. Dro privat. Så hjerteaktivitet. Absolutt verdt det for min del.

Jeg får tidlig ultralyd av medisinske årsaker. Med de to første var vi ikke på tidlig ul, og jeg savnet det ikke veldig heller. Ultralydene utover oul for vår del handler om oppfølging. Med ks nr.4 vil de gjerne ha litt oversikt fra starten av. Hadde tul i uke 8 på fredag, skal på ul i uke tolv, oul mellom uke 18-20, så blir det vektoppfølging fra da av.

Etter at jeg mistet sist, var jeg veldig innstilt på å betale for en tidlig ul selv, ville ha rundt uke 7-8 så jeg kunne slappe av så tidlig som mulig, men likevel vite at det ikke var for tidlig til å se hjertet slå.

Passet heldigvis fint overens med en legekontroll etter at jeg ble konisert for halvannet år siden, så da jeg fortalte gynekologen at jeg var gravid (hun visste det jo egentlig), så ble hun begeistret og sa at da måtte vi se på babyen. :)

Nå har jeg snakket med gynekologen min som jeg har vært på utredning hos, å fikk time om 2 uker til, da er jeg ca 7+5 så blir spennende :)

Var i uke 6+3, og så et lite hjerte som banket. Ble henvist av medisinske grunner, så betalte ikke for det. Skal tilbake om et par uker, da er jeg i uke 10 :)

Back
Topp