Tidlig ultralyd

Oh Dear

Forumet er livet
VIP
Januar 2017
I dag bestilte jeg time privat for tidlig ultralyd. Egentlig fnyser jeg litt av at "alle" virker som om de drar på private ultralyder i massevis, men nå skjønner jeg det mer. Da jeg var gravid i høst mistet jeg 11+4, etter å ha gått og småblødd i flere uker og vært bekymret og prøvd å håpe og i det hele tatt. Den usikkerheten orker jeg ikke, så jeg kjenner jeg trenger å vite noe litt tidligere om det ser bra ut eller ei. Fikk time litt tidligere enn ønsket da, kommer til å være 6+5 etter mine beregninger da, men hvis ikke ville jeg måtte vente en måned til, så da tok jeg den.

Flere som skal på TUL? Privat eller offentlig?

I dag bestilte jeg time privat for tidlig ultralyd. Egentlig fnyser jeg litt av at "alle" virker som om de drar på private ultralyder i massevis, men nå skjønner jeg det mer. Da jeg var gravid i høst mistet jeg 11+4, etter å ha gått og småblødd i flere uker og vært bekymret og prøvd å håpe og i det hele tatt. Den usikkerheten orker jeg ikke, så jeg kjenner jeg trenger å vite noe litt tidligere om det ser bra ut eller ei. Fikk time litt tidligere enn ønsket da, kommer til å være 6+5 etter mine beregninger da, men hvis ikke ville jeg måtte vente en måned til, så da tok jeg den.

Flere som skal på TUL? Privat eller offentlig?

Jeg har veldig lyst.
Men jeg betaler ikke 1000kr for en slik time så tidlig :) så håpe heller legen henviser meg til den gynokologen jeg gikk hos sist. Å får litt tidlig der. Helst rundt uke 12 :)

Jeg skal på ultralyd neste uke, enten mandag eller tirsdag. Er 6+0 på mandag, så håper veeeldig på å se et hjerte som slår <3

Jeg har allerede vært på 4 ul. Å sola igjen på Mandag som kommer.
Men det er fordi jeg har blødninger og litt smerter som kommer og går.

Hcg stiger slik den skal. Og de så igår/ inatt en fostersekk. Så skal kontrollere det igjen på mandag.

Jeg har tidligere svangerskap mistet. Så føler jeg får god oppfølging.

Men jeg har også blødd i hele 20 uker, å hun er idag 5 år :)

Jeg kommer til å bestille time til privat ultralyd i midten av uke 6 og en i uke 10. Etter å ha mistet i MA så ønsker jeg ikke å gå rundt å håpe at alt er ok i flere uker hvis noe er galt. Sist gang så vi allerede på ultralyd i uke 6 at noe ikke stemt helt, så for min del vil det være en ekstra trygghet å få vite om alt er bra og i rute. Den ekstra kostnaden for ultralyd liten i forhold til ukesvis med bekymringer

Jeg bestilte tidlig ul i uke 7 på privat klinikk i dag. Fastlegen min ringte meg noen timer senere og informerte om at hun har sendt henvisning til tidlig ul pga min tidligere aborthistorie. Ser ut til at jeg da kan spare de 1400(!) det koster med privat ul:)

Skal på tidlig ul hos legen min om ca to uker da er jeg ca 7+3 :D skal kun sjekke at hjerte slår på denne ultralyden. Skal også ha en ul mellom uke 11 og 13 men denne tar jeg nok privat :)

Jeg har offentlig som standard oppføgling av ivf/icsi. Skal når jeg er 7+3 og håper jeg da får bekreftet at alt ser bra ut <3

Jeg skal til legen min i morgen ☺ Regner med at jeg (slik som i forrige svangerskap) blir henvist til en ultralyd uke 8 ved det lokale sykehuset, så skal jeg på ultralyd i uke 12 og 17 ved Rikshospitalet (for å undersøke indre organer)

Back
Topp