Tidlig ultralyd

I dag har jeg vært på ultralyd og sett et bankende hjerte ❤ Og jeg har plutselig blitt mer glad enn bekymret :D Hun ødela bildet litt, men det er fortsatt vårt lille troll :D
Jeg har vært i dag, og alt var i orden! Veldig godt å vite. Jeg fikk time pga mistanker om svangerskap utenfor livmor etter et legebesøk i dag. Heldigvis var det ikke slik, men jeg har ei cyste der hvor jeg har kjent smerter. Helt ufarlig mente gynekologen. Hun trodde først det var tvillinger der :)) Men etter litt mer sjekk så hadde hun bare forveksla plommesekken med embryo ;) Hehe. Så Herlig å vite at embryoet lever og at alt ser ut til bære i orden pr i dag.
Fantastisk, gratulerer med bankende hjerte begge to! Jeg var også på TUL i dag og der var det også et bankende hjerte!:D Er så glad! I tillegg printa han ut bilde til oss, turte ikke spørre, men da jeg holdt på å ta på meg klærne igjen hørte jeg at han hadde skrevet det ut. *stolt* ❤ :D

Fantastisk, gratulerer med bankende hjerte begge to! Jeg var også på TUL i dag og der var det også et bankende hjerte!:D Er så glad! I tillegg printa han ut bilde til oss, turte ikke spørre, men da jeg holdt på å ta på meg klærne igjen hørte jeg at han hadde skrevet det ut. *stolt* ❤ :D
Åh, gratulerer til deg også :)

Noen som har planer om tidlig ultralyd rundt uke 12 også? Leste at det er da de kan måle nakkefolden blant annet. Det kan de visst ikke på oul... Barnet er uansett velkommen hvis det skulle være noe unormalt, men jeg liker å være forberedt...:)

Noen som har planer om tidlig ultralyd rundt uke 12 også? Leste at det er da de kan måle nakkefolden blant annet. Det kan de visst ikke på oul... Barnet er uansett velkommen hvis det skulle være noe unormalt, men jeg liker å være forberedt...:)

Jeg skal 8+4. Og igjen i uke 12 regner jeg med. 5 uker i dag. Ul grunnet tidligere MAer.

Jeg skal 8+4. Og igjen i uke 12 regner jeg med. 5 uker i dag. Ul grunnet tidligere MAer.
Ja godt å vite om alt er som det skal. Jeg har aldri vært gravid før så jeg føler det er trygt å ta en sjekk i uke 12 også, særlig når det har vært så stress å få det til å klaffe. Håper spiren din klorer seg fast, trist å høre at du har hatt flere MAer...:(

Ja godt å vite om alt er som det skal. Jeg har aldri vært gravid før så jeg føler det er trygt å ta en sjekk i uke 12 også, særlig når det har vært så stress å få det til å klaffe. Håper spiren din klorer seg fast, trist å høre at du har hatt flere MAer...:(

Det er absolut godt med en bekreftelse. Når jeg gikk med sønnen min hadde jeg ul i uke 6, 8 og 11. Men uke 6 er nesten bare dumt altfor lite å se!

Takk<3 det håper virkelig jeg også. Mista i uke 12 før sønnen vår og i uke 10 nå i høst. Belastende saker gitt! Så nå er det bare å krysse fingra og glede seg til ul 11. April!

Jeg har fått vite dette med nakkefolden på oul så det kan de :-) Da sjekker de alt siden det er jo ikke alle som tar tidlig ultralyd. Virker som det er blitt en trend det med TUL for når jeg var gravid med første var det ingen av mine venninner eller på forumet som skulle dette, med ne to var det litt flere og med nr tre så tok det jo helt av :-P

Jeg har bestilt meg tidlig ultralyd til uke 12. :) For å forsikre meg at alt er bra. :D

Hvor er det man henvender seg for tidlig ul? Er det til fastlege eller direkte til en klinikk?

Hvor er det man henvender seg for tidlig ul? Er det til fastlege eller direkte til en klinikk?

Du kan snakke med fastlegen om og få henvisning, eller du kan gå privat, men da må du betale selv. Vet ikke hvor strenge fastlegene er på og skrive henvisning, så kommer det jo an på om gyn godtar ig gir time.

Du kan snakke med fastlegen om og få henvisning, eller du kan gå privat, men da må du betale selv. Vet ikke hvor strenge fastlegene er på og skrive henvisning, så kommer det jo an på om gyn godtar ig gir time.

Takk :)

Jeg har også bestilt privat tidlig ultralyd til onsdag, da er jeg 6+4. Har vært bekymret over symptomer som forsvinner og at jeg har lave HCG nivåer. På 5+5 fikk jeg målt HCG nivået til 1790 noe som er under gjennomsnittet. Håper å se at hjertet slår og at størrelsen er riktig på onsdag :nailbiting:

Last edited:
Back
Topp