Tidlig ultralyd :)

3guttebarnsmamma

Glad i forumet
VIP
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Har bestilt meg tidlig ultralyd jeg. Så skal dit 22 mars, heldigvis ikke så lenge til! Gleder meg og gruer meg! Tenk om ikke alt er i orden... Det er en vond beskjed å få, det har jeg fått mange ganger!

Nei, nå må man tenke positivt og håpe på det beste :)

Har noen av dere bestilt?

Har allerede vært på en ul, pga farget utflod. (Fikk litt panikk, så bestilte ul samme dag det begynte) Da var jeg 5+6, og fikk se en liten prikk med et bankende hjerte :)

Skal på ny ul 15.april, da er jeg 11+6 :) gleder meg til å se om nurket har vokst og er frisk ❤️

Har bestilt meg tidlig ultralyd jeg. Så skal dit 22 mars, heldigvis ikke så lenge til! Gleder meg og gruer meg! Tenk om ikke alt er i orden... Det er en vond beskjed å få, det har jeg fått mange ganger!

Hvordan er det med tidlig ul?
Må det ha skjedd noe galt i tidligere svangerskap for at man kan få det?
Eller kan alle gjøre d?
Koster det noe hvis man ønsker men kanskje ikke har "rett" til det?

Hvordan er det med tidlig ul?
Må det ha skjedd noe galt i tidligere svangerskap for at man kan få det?
Eller kan alle gjøre d?
Koster det noe hvis man ønsker men kanskje ikke har "rett" til det?
Du kan bestille selv uten henvisning, men da er det ganske dyrt. Ihvertfall her hvor jeg bor. Jeg har fått henvisning fordi jeg fikk tvillinger sist, og skal se om det er tvillinger på nytt. Fødte også i uke 26, så jeg får ekstra oppfølging og det blir nok ultralyd og kontroller ganske ofte.

Spent på når det blir første ultralyd. Var hos legen på onsdag, og da ble henvisningen sendt til sykehuset. Men av erfaring er de ikke veldig raske, så det tar sikkert noen uker før jeg får ultralyd

Den jeg skal på 22 mars er privat, betaler derfor selv. 600kr tror jeg det er. Men det er det verdt!

Har også hatt tidlig ultralyd på sykehuset tidligere pga flere aborter, men da er set gjerne rundt uke 12!

Skal på tidlig ul 18 april. I oslo koster privat rett over 1000, men det er verdt det synes jeg.

Jeg skal også 22. Mars! :-) Er 8+1 den dagen. så vil jeg også ta en i uke 12-13 :-)

Jeg skal allerede 18 Mars, jeg gleder meg veldig og håper jeg får se et hjerte som banker, så kan jeg senke skuldrene litt :)

Jeg blir å bestille til uke 11 :)

Jeg skal til tidlig ultralyd i neste uke og så har jeg lyst å gå igjen i uke 11-12 :)

Jeg får en tidlig ul i uke 6-7 ish :-) gleder meg allerede :-)

Skal bestille i uke 11-12. Det er da de best sjekker at alt står bra til. Tidligere enn det, er det mange ting som er vanskeligere å sjekke. Koster vel ca 1200kr mener jeg å huske. Har gjort det hos privat gyn tidligere, på Volvat.

Jeg var i uke 4.3 (kunne ikke få barn jeg, plutselig var jeg visst gravid) ventet på time for prøverør:p så skal jeg på nytt 31 (da er jeg 8uker) gleder meg og er veldig spent på at alt er bra :)

Jeg skal 12.april, da er jeg i uke 10! Koster 900 her, men det er godt å se at alt er som det skal være!

Jeg skal ringe gyn på mandag. Jeg blir fulgt opp ekstra både pga min historie og familie historie. Betaler ikke noe.

Kommer nok til og høre med legen om jeg kan få ul i uke 8 kanskje siden jeg mistet i februar.. Så kanskje bestille privat i uke 12 ca :-)

Kommer inn på første ul 5april, da er jeg ca 7uker og deretter hver 4uke pga sykdom og risikosvangerskap så betaler ikke noe.. Men krysser alt for at spiren vokser og er frisk

Jeg tenkte at jeg ville be om hyppige kontroller med ul men for min egen del så tror jeg det beste er å vente til ordinær ultralyd :-) Det har jeg gjort med de to første, bare med siste at jeg fikk ultralyder før fordi jeg var innlagt pga ekstrem svangerskapskvalme :-/

Jeg skal ta innvendig ul hos gyn om to dager, da er jeg 6+5.
Både for å forhåpentligvis se hjerteslag, og for å se om det er flere enn ett foster pga pergotime.

Jeg er veldig spent!!! :D

Back
Topp