Tidlig ultralyd

VenterpåAugust

Blir kjent med forumet
Hei dere

Det virker inne på forumet her som at de fleste drar på en eller flere ultralyder før den ordinære.

Dere som gjør det, eller vurderer det: hvorfor gjør dere det?

Sniker litt fra juli :) jeg har hatt to, uke 6 og uke 12 :) kun for å se om alt sto bra til å at hjertet slår..har mistet så mange ganger så tror ikke helt på at det går bra før babyen er født :p
Å for å slippe å være nervøs i hele 12 uker :p

Jeg gjør det fordi jeg opplevde en MA i uke 14 sist sv.skap.

Vi skal på tidlig ul på mandag, er da 8+1. Privat.

Vi gjør det kun for å se om det er et bankende hjerte der og for å se om det er flere der inne ettersom det er mange tvillinger på samboer sin side.

Jeg forstår veldig godt at de som har slitt med å bli gravid, kanskje mistet flere ganger ønsker å ta tidlig ul. Selv er ikke d mulig her jeg bor, men er ganske sikker på jeg også hadde gjort d om d var tilgjengelig. Vanskelig å tro på at d faktisk er noe som vokser der inne etter å ha prøvd i lange tider:) Og ikke minst etter å ha hørt alt for mange skrekkhistorier der embryo/foster har sluttet å vokse, men ikke kommet ut på flere uker:o

Jeg tok privat i uke 6 etter en stor blødning. Og uke 8 offentlig pga at det er ivf.

Jeg får oppfølging av gynekolog frem til uke 12 pga pergo. Han ville jeg skulle bli fulgt opp av han den første tiden :)

Jeg har hatt MA, fant det ut i uke 11+5. I sv med sønnen ble jeg fulgt nøye opp av fl som har ul på kontoret( han syntes det nok er stas og!)
Men får ul når jeg har time hos han, så han og ser at alt ser fint ut!

Skal på ul 18.1 da er jeg ca 10+2. Gjør det for å fast sette termin.

Heisann.

Hadde tidlig ul i forrige graviditet fordi jeg hadde veldig ustabile sykluser, så det var for å få fastslått en termindato.

Denne gangen blir det tidlig ultralyd for pga at jeg har lavt stoffskifte og for å fastslå nøyaktig termin.

Jeg har ul'er fordi jeg har muskelknute og har hatt 2 Ma i uke 13 og 15. Begge Ma så alt bra ut på ul, hadde begge gangene hatt 3 ul før Ma. Så nå har jeg oppfølging hver 14 dag :)

Jeg vurderer dette selv nå, av den enkle grunn at jeg synes det er litt lenge å vente til uke 15 for å få bekrefta hjertelyd... Jeg er 8+0 i dag, 7 uker til føles leeeeenge til...

Pga jeg hadde komplett blære mola sist som kan utvikle seg til kreft og skal ha ekstra oppfølging om at dette utvikler seg riktig.

Ringer dere bare fastlege for så å bli henvist til gyn? Vil gjerne ha tidlig ul pga en SA i uke 11 for noen år siden. Gyn sa den gang at neste gang jeg ble gravid måtte jeg be om tidlig ul så skulle vel ikke være noe problem å få det?

Ringer dere bare fastlege for så å bli henvist til gyn? Vil gjerne ha tidlig ul pga en SA i uke 11 for noen år siden. Gyn sa den gang at neste gang jeg ble gravid måtte jeg be om tidlig ul så skulle vel ikke være noe problem å få det?
Du kan bare ringe selv :) Med mindre du tror du får henvisning av legen, da må du nok innom legen ja :)

Jeg gjør det fordi jeg mistet i uke 12 første gang jeg var gravid, og er redd for at det skal skje igjen, så jeg blir litt beroliget av å se at alt ser Ok ut. :)

Jeg skal ha tidlig grunnet icsi. Skulle ha i uke 8, men da var det fullt, så må vente til uke 9..

Ok. Skal ringe direkte til gyn på mandag da :-) må være ett skikkelig mirakel å se hjertelyd. <3
Om du får legen til å henvise deg, slipper du å betale for det..tror jeg...hehe
Jeg har også mistet, men på ahus sa damen at det ikke var vanlig med tidlig ul med mindre man hadde mistet mange ganger, så jeg må ordne det selv:p

Back
Topp