Tidlig ultralyd

Milla1990

Andre møte med forumet
Flere som har vært på ultralyd? Eller tenker de skal?

Jeg var på tidlig ultralyd idag siden jeg har uregelmessig menstrasjon, og får se hvor langt jeg er på vei. legen trodde jeg var 9 uker. Men jeg tror jeg er 5-6 uker. Ultralyden viste bare en rundt hulrom, klarte ikke se noe. De sa enten var d altfor tidlig og derfor ikke kunne se noe, eller har det sluttet å utvikle seg. Nå er jeg beskymret! Ny ultralyd 21 september. Noen andre som har opplevd dette?

Hvorfor trodde legen at du var 9 uker om det ikke var noe å se?

Fordi leger tar alltid utgangspunkt i fra siste menstrasjon og det var 9 uker eller noe siden. Men jeg har uregelmessig, og begynte nettopp å føle meg gravid for 2 uker siden, derfor tror jeg er rundt 5-6 uker. Fikk bekreftet hvor langt jeg var på vei da jeg tok ultralyd, da de ikke kunne se så mye. Jordmora som tok ultralyden mente jeg var 5 uker. Og sa at enten har det sluttet å utvikle seg, eller er det for tidlig å se noe. Da må jeg bare vente på ny ultralyd om 2 uker.

Fordi leger tar alltid utgangspunkt i fra siste menstrasjon og det var 9 uker eller noe siden. Men jeg har uregelmessig, og begynte nettopp å føle meg gravid for 2 uker siden, derfor tror jeg er rundt 5-6 uker. Fikk bekreftet hvor langt jeg var på vei da jeg tok ultralyd, da de ikke kunne se så mye. Jordmora som tok ultralyden mente jeg var 5 uker. Og sa at enten har det sluttet å utvikle seg, eller er det for tidlig å se noe. Da må jeg bare vente på ny ultralyd om 2 uker.

Jeg trodde du mente at legen mente det på ultralyden, derfor det virket veldig rart. Jeg vet at de tar utgangspunkt i menstermin ved beregningen, men de pleier å måle svangerskapslengden på UL og vet jo at det kan være noe helt annet enn menstermin. Om du er 5-6 uker på vei er det ofte for tidlig å se noe, de pleier å anbefale å vente til uke 6-7.

Jeg tenkte å ta en i uke 12.. Krysse fingrene for at jm har rett at du er 5 uker på vei :)

jo takk. Håper det jeg også. Men vil ikke ha for høye forhåpninger. Men kjenner fremdeles mye symptomer, det kan vel være et godt tegn ?

jeg skal ta pga 2 tidligere SA er..

Flere som har vært på ultralyd? Eller tenker de skal?

Jeg var på tidlig ultralyd idag siden jeg har uregelmessig menstrasjon, og får se hvor langt jeg er på vei. legen trodde jeg var 9 uker. Men jeg tror jeg er 5-6 uker. Ultralyden viste bare en rundt hulrom, klarte ikke se noe. De sa enten var d altfor tidlig og derfor ikke kunne se noe, eller har det sluttet å utvikle seg. Nå er jeg beskymret! Ny ultralyd 21 september. Noen andre som har opplevd dette?

Hvordan gikk ultralyden i dag?:)

Back
Topp