Tidlig ultralyd! :-)

Førdemamma94

Første møte med forumet
Hei alle flotte gravide/ mødre her inne! :hello

Rett på sak; så hadde eg ein MA i forrige svangerskap. etter mye frem og tilbake med leger som ikkje tok meg seriøst når alle "symptomer" på MA var der oppdaget de det da eg KRANGLET meg til en ultralyd i uke 12. :-)
Sykehuset virket sjokkert over åssen legevakten hadde behandlet meg og avvist meg.
Dem sa også at ved neste graviditet skulle eg få komme til tidlig ultralyd - for dette skulle eg ikkje oppleve igjen :-)

Nå er eg gravid igjen, 5+5, og klarer absolutt ikkje slappe av og nyte dette før eg veit.
Eg bestilte legetime, men fikk ikkje før om en god stund fremover. Ellers er eg lite motivert til å stå å krangle mer med disse på legekontoret..

Kan eg ringe sykehuset direkte og få ordna ultralyden de sa eg skulle få? eller mååå det gå igjennom lege/jordmor? var jo ikkje dem som lovte meg en tidlig ultralyd så..:happy:

Takker for svar. :happy:
 
Hei alle flotte gravide/ mødre her inne! :hello

Rett på sak; så hadde eg ein MA i forrige svangerskap. etter mye frem og tilbake med leger som ikkje tok meg seriøst når alle "symptomer" på MA var der oppdaget de det da eg KRANGLET meg til en ultralyd i uke 12. :)
Sykehuset virket sjokkert over åssen legevakten hadde behandlet meg og avvist meg.
Dem sa også at ved neste graviditet skulle eg få komme til tidlig ultralyd - for dette skulle eg ikkje oppleve igjen :)

Nå er eg gravid igjen, 5+5, og klarer absolutt ikkje slappe av og nyte dette før eg veit.
Eg bestilte legetime, men fikk ikkje før om en god stund fremover. Ellers er eg lite motivert til å stå å krangle mer med disse på legekontoret..

Kan eg ringe sykehuset direkte og få ordna ultralyden de sa eg skulle få? eller mååå det gå igjennom lege/jordmor? var jo ikkje dem som lovte meg en tidlig ultralyd så..:happy:

Takker for svar. :happy:
Tviler på det hjelper og ringe sykehuset da en som oftest må ha en henvisning. Men bestill deg legetime (dem i skranken har ikke krav på hva det gjeller, bare si det haster)
Så kommer du inn til legen så tar du og sier hva sykehuset sa osv så må han jo gjøre noe. Evt så kan du gå til privat UL.
Håper det ordner seg:)
 
Syns du bør få legetime og fortelle hvordan det tærer på psyken din og at de sa sist at du skulle få tidlig ul.
Kan jeg spørre hvilke symptomer på ma du hadde? Er litt nervøs for dette selv. Hadde sterke kramper første uka og legen sa hun ikke trodde dette kom til å gå bra og at jeg måtte forberede meg på det (utrolig teit å si syns jeg!) Ingen blødning enda (5+1 i dag) og krampene er borte, bare murring i magen. Men ellers lite symptomer. Er på ferie, men er litt vanskelig å nyte 100% etter det legen sa..
 
Eg mistet alle symptomene omtrent på dagen . Følte meg plutselig ikkje gravid lenger. Fikk vondt i korsryggen, og begynte og blø samme dag. Så gikk eg og småblødde i 2 uker før eg endelig fikk en sjekk av legen. Ho påstod at eg hadde urinveisinfeksjon! Så feil kan man ta.

Huff, for en unødvendig ting å si når du skal på ferie og alt

Tvitvi for at det går bra!!
 
Jeg ville ringt direkte på sykehuset.
Jeg fikk beskjed av sykehuset om å gjøre det om ikke fastlegen henviste meg :)
 
Eg mistet alle symptomene omtrent på dagen . Følte meg plutselig ikkje gravid lenger. Fikk vondt i korsryggen, og begynte og blø samme dag. Så gikk eg og småblødde i 2 uker før eg endelig fikk en sjekk av legen. Ho påstod at eg hadde urinveisinfeksjon! Så feil kan man ta.

Huff, for en unødvendig ting å si når du skal på ferie og alt

Tvitvi for at det går bra!!
Takk for at du deler, det hjelper å høre andres erfaringer. Setter veldig stor pris på at folk her inne deler sine erfaringer selv om det kan være tøft når ting ikke har gått bra. Det kan være en stor hjelper for andre :) Jeg skal prøve å senke skuldrene resten av ferien, så bestiller jeg legetime når jeg kommer hjem om jeg fortsatt er engstelig. Får jo uansett ikke gjort noe herfra :)
 
Back
Topp