Tidlig ultralyd

Smurfeline09

Blir kjent med forumet
Desemberskattene 2014
Ser det er mange som tar tidlig ultralyd. Hvor tar dere dette og må dere ha henvisning? Og må man ha spesiell grunn?

Sent from my GT-N7100 using BV Forum mobile app

Jeg var på ultralyd idag. Bestilte privat jeg, måtte betale 1250,- men da trengte jeg ikke nå grunn ;)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Jeg skal til gynekologen min (privat) 16.mai. Koster 1200,- men vi vil være sikre før vi forteller det til noen, så da syntes vi det er verdt det.

❤️Venter et nissetroll i slutten av desember ❤️

Tok privat ul for å se at det var liv, at det var på riktig sted og at det kun var en.
Skal på ny i uke 13 for å ta alle disse testene (neseben, nakkefold etc).
Kommer også til å ta to etter oul.
Det koster litt, men det er absolutt verdt det!

Jeg hadde henvisning til gynekolog fra før fordi jeg har måttet gå gjennom pergotimekurer for i det hele tatt å få eggløsning. Skulle ha ny time med han uansett da jeg var seks uker på vei (avtalt før jeg visste at jeg var gravid, hehe), så da ba jeg han om å ta innvendig ultralyd. Da han ikke kunne se hjerte da ga han meg time to uker etterpå og da fikk jeg se hjertet :)

Så det er nok lettere om man allerede har kontakt med gynekolog, men du kan jo snakke med fastlegen om det, henvisning må skje gjennom han/ henne uansett. Evt. ta kontakt med og betale for privat gyn

Her er det ei jordmor som har egen UL :) hun er altså helt privat og trenger ikke henvisning. betaler 500kr per gang inkl bilder :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Jeg tok ul privat :) 1250.- :) Skal tilbake i uke 13 :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg var på tidlig UL onsdag pga IVF :).

Et etterlengta 2014 gull i julegave etter 4 års prøving <3 :D

Jeg bestilte privat :) Koster litt, men verdt det! Skal om 3 uker :)

Privat her, koster 598 ;-) vil bare se at alt er vel og bra :-) skal ikke før om 3 uker, 12 uker da.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Jeg har fått tidlig ul fordi legen har ul-apparat på kontoret, og han synes det er kjempegøy med ul :rolleyes: Sist ul var jeg 8+0, og vi så bare en blobb, hehe. Han har nok ikke et supert ul- apparat, men nok til å se hvordan foster vokser og om hjertet slår. Foreløpig har det ikke vært særlig viktig for meg. Antar det går bra så lenge jeg ikke blør ;)

Neste ul er når vi skal på riksen for genetisk veiledning/ sjekke ev. genetiske avvik på fosteret.

Jeg tok på fredag var 9+3, det ble skikkelig bra bilder, fascinerende at det går an!!!
Jeg la de ut under mine ul bilder, hvorfor gjør ingen av dere andre det??
Hm...:)

Mine UL bilder fra uke 7 viste bare en hvit prikk inne i en svart prikk. :p men hjertet slo da, og det var fint å se :D trodde egentlig at vi var iallefall en uke lengre i svangerskapet, så hadde ikke tatt så tidlig som uke 7 hvis vi hadde visste det.

Dine bilder fra uke 9 var fantastisk flotte Piksi! :D

Back
Topp