Tidlig ultralyd

Karosunni

Betatt av forumet
Hei!
Jeg er ny her inne så det kan jo hende dette spørsmålet har kommet opp før..

Men vi ønsker å ta en tidlig ultralyd, uke 6/7 for å vite at hjertet slår. (forrige graviditet gikk ikke som det skulle) så håper på å høre hjertelyden for å vite at den ihvertfall er der.

Har noen en klinikk å anbefale i Oslo/området?

Tips tas imot med takk :)

Jeg var hos Carsten Trolle på Majorstua klinikken et par ganger tidlig i forrige svangerskap. Han er veldig flink og hyggelig (litt rar). Dessuten får man time nokså fort der. Jeg skal bestille hos han om et par uker.

Jeg anbefaler på det sterkeste balderklinikken samt oslo medisinske senter!
Har kjempebra erfaringer fra begge steder.
Lykke til ,-)

Sent from my GT-N7100 using BV Forum mobile app

Tusen takk for tips.
Familieklinikken på Majorstua i Oslo er også veldig bra,kjempe hyggelig dame. Men tar kun utvendig UL.
Fortsatt god påske!

Sent from my LT25i using BV Forum mobile app

Jeg var hos Carsten Trolle på Majorstua klinikken et par ganger tidlig i forrige svangerskap. Han er veldig flink og hyggelig (litt rar). Dessuten får man time nokså fort der. Jeg skal bestille hos han om et par uker.

Sniker fra November* jeg går også samme sted til samme mann :) han fant hjertelyd hos meg da jeg var 7+0 :). Var veldig bekymret pga en MA sent i 2013, så var super nervøs når jeg ble gravid igjen nå. Han er veldig hyggelig, og superflink! Når han ikke fant hjertelyd sist var han også superproff og ordnet slik at jeg fikk utskrapning på Ullevål dagen etter. Man får time nesten på dagen. 1300,- for timen :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Tusen takk for tips! Innvendig Ultralyd ikke sant?
Men da et annet.spm, : jeg tok test for 7dager siden,den viste 1-2 uker. Når jeg regner ut med.babyverden sin kalender med utgangspunkt i 1.dag i forrige syklus.. Er vi allerede 5+3 på vei..
vil det være best å bestille time uke 7?

Tusen takk for tips! Innvendig Ultralyd ikke sant?
Men da et annet.spm, : jeg tok test for 7dager siden,den viste 1-2 uker. Når jeg regner ut med.babyverden sin kalender med utgangspunkt i 1.dag i forrige syklus.. Er vi allerede 5+3 på vei..
vil det være best å bestille time uke 7?

Jeg ville ventet til uke 7. Han målte mini på meg til 1cm. Og brukte kanskje 5min på å finne. Da han fant riktig var det fullt på med hjertelyd og alt. Går du før uke 7 er det alt så lite at de mest sannsynlig kun ser fostersekken og ikke noe annet.
Tror du må ta innvendig ul når det er så tidlig, er enkleste måte å finne på:) er selvfølgelig ikke så digg, men er vel bare å kaste seg ut i rekken av ubehageligheter vi skal igjennom fremover ;) lykke til da!

Sent from my iPhone using BV Forum

Hehe takk. Ikke bekymret for innvendig ultralyd :)
Takk for svar. Veldig spennende dette altså;)

Hei :-)
Noen av dere som vet om et sted i Sogn eller omegn som kan ta tidlig UL i uke 12?

Sent from my iPad using BV Forum

Back
Topp