Tidlig ultralyd

Ambriel

Forumet er livet
Sommerfuglene 2017
Idag har vi vært på tidlig ultralyd og vi fikk se ei lita bønne på 1 cm med et bankende lite hjerte <3 fikk også høre hjertelyden, verdens herligste lille lyd <3 jeg er 7+1 i dag <3

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Vedlegg

• 1396971970373.jpg
    1396971970373.jpg
    63,8 KB · Visninger: 51
Det er så godt å høre at alt står bra til:)) nå er det bare å nyte tiden fremover, sjansen for at det skjer noe er jo mye mindre når man har sett et bankende hjerte:) har forresten termin nesten likt. Kanskje vi sees på barsel på Kongsberg;)

Det er så godt å høre at alt står bra til:)) nå er det bare å nyte tiden fremover, sjansen for at det skjer noe er jo mye mindre når man har sett et bankende hjerte:) har forresten termin nesten likt. Kanskje vi sees på barsel på Kongsberg;)

Ja nå føler jeg at jeg kan senke skuldrene mine litt i noen uker ;)

Spennende, ikke umulig at vi sees :D

Så koselig :D Skal i morgen og er da 8+5 :) klarer nesten ikke vente, er så nervis :P

SÅ kjekt! Her skjer det ikke noe før 9.mai. Da skal jeg ha første kontroll. Leeenge til :)Kos deg masse tiden fremover med senkede skuldre :)

Så godt å se det lille vidunderet:) grattis! :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Grattis! Så gøy!:)

Så herlig!
Vi var også på ul i dag - så en liten spire på ca 2cm med et fint bankende hjerte <3 8+4 i dag :)

Jeg venter på å forhåpentligvis få henvisning fra lege i morgen. Må visst ha det her :S Noen andre som har fått henvisning? Kan hende det er en plass jeg kunne fått uten men de holder stengt fra i morgen og til 22.april :O Kan hende jeg må vente til over påske, men vil jo gjerne bestille før den tid hvertfall

Fordelen med å bo i stor by er at det finnes private aktører hvor man ikke trenger henvisning. Kort ventetid har de også. Jeg betalte 1000 kr for en uke siden. For å få påvist at jeg faktisk er gravid, på rett sted og at embryoet var levende. Nå har jeg fått time på st olav i uke 9 +2, dette fordi jeg hadde en ma i uke 9 sist. Kommer nok til å være ekstra spent da, men ikke noe som tyder på at noe er galt.

Fordelen med å bo i stor by er at det finnes private aktører hvor man ikke trenger henvisning. Kort ventetid har de også. Jeg betalte 1000 kr for en uke siden. For å få påvist at jeg faktisk er gravid, på rett sted og at embryoet var levende. Nå har jeg fått time på st olav i uke 9 +2, dette fordi jeg hadde en ma i uke 9 sist. Kommer nok til å være ekstra spent da, men ikke noe som tyder på at noe er galt.
Bor jo ikke på minste plassen men inntrykket var at de ikke var så tilbøyelige til å gi ultralydtimer. Virker som om de fleste krever henvisning nemlig, og en av klinikkene tilbyer kun etter 12. uke

Var veldig heldig for han jeg gikk til trengte ingen henvisning og kosta kun 110 kroner :D han ville ha meg tilbake i uke 28-29 for å måle livmorhalsen siden jeg fødte for tidlig sist, men da har vi flytta, så må se om jeg finner en som er like billige på nye stedet eller om jeg får henvisning fra legen til å sjekke den, hvis ikke tar jeg en tur hjem til mamma og tar gynekologen/ul i samme slengen :P

Vurderer å bestille en ny ul i uke 14 for å kanskje se kjønn men må se litt når jeg får time til oul (vi flytter akkurat oppi de ukene, så må høre med fastlegen hvordan det gjøres).

Bor jo ikke på minste plassen men inntrykket var at de ikke var så tilbøyelige til å gi ultralydtimer. Virker som om de fleste krever henvisning nemlig, og en av klinikkene tilbyer kun etter 12. uke

Kjedelig, men har nok sikkert noe med at de jobber ut i fra henvisninger only. Noen gynekologer gjør det. Håper du finner noen som kan hjelpe.

Kjedelig, men har nok sikkert noe med at de jobber ut i fra henvisninger only. Noen gynekologer gjør det. Håper du finner noen som kan hjelpe.

Takk for det! Spent på å høre fra legen i morgen!

Sent from my iPhone using BV Forum

Back
Topp