Tidlig ultralyd

ØnskeBaby

Glad i forumet
Novemberskattene 2014 <3
Skal på tidlig UL 24 mars, dette for å bekrefte graviditet inni livmora så jeg får utskrevve progesteron kur jeg må ta.
Har mistet to ganger før så mistenker for lite av dette graviditetshormonet. Nå burde alt gå på skinner her.

Er da 6+3, noen andre som har vært på UL så tidlig?
 
Jeg var i uke 7 sist svangerskap og fikk se en liten bønne med hjerte som slo skal på tidlig ultralyd den 27 mars denne gangen for å se at hjertet slår og alt ser vel ut... Er jo ikke så mye man kan se så tidlig, men man kan se hjertet og om det er flere babyer inni der ;-)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Vi skal på tidlig ul 28 mars. Dette har jeg skjønt er normalt ved ivf-forsøk. Vi er veldig spente og gleder oss masse. :)
 
Skal på tidlig UL jeg også! :) Rundt starten av April, når jeg er 9-10 uker. Klarer ikke å vente til OUL :) vil se at alt står bra til! :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Skal 26. mars. Da er jeg 7+6. Det er fordi jeg hadde en MA sist. Kroppen sa ikke fra om at graviditeten gikk til grunne så tidlig som i uke fem, tok en tilfeldig ul i uke ni der det ble oppdaga. Nå er jeg selvsagt nervøs for at det skal skje igjen. Satser på at alt går bra nå <3

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Så spennende! Håper du får høre hjerteslag!

Vi var i uke 7+5 forrige gang og så en liten peanøtt med arm og beinanlegg. <3 og deilige hjerteslag. :)

Sent from my HTC One S using BV Forum mobile app
 
Forrige gang var jeg på utralyd bare et par dager etter positiv test for å sjekke at det var noe der. Har hatt altfor mange sa og maer, så legen ville følge meg opp ekstra nøye. Uke 4 så vi en liten hule, uka etter så vi en liten prikk i hula og to uker det et lite riskorn med bankende hjerte. Uke 8 hoppa den rundt som en liten reke, uke 9 ligna det faktisk på en liten marsboer, uke 10 så man at dette kunne bli et menneske, uke 12 så vi en liten turner som kava rundt med armer og bein:p- Da fikk vi også vite kjønnet, som vi fikk bekreftet på 4d UL i uke 18=)
 
Hadde en SA i uke 7 -8 første gang, andre gang en MA i uke 11 da fostret var stoppa i uke 9+3.
Så nå må jeg få bekrefta graviditet inni livmora for å få tilskudd av progesteron så jeg håper sjansen for å beholde er større denne gangen :)
Håper også jeg får oppfølging å kan komme å se i uke 10 å uke 12 / 13 iallefall. Er jo så nervepirrende!
Føler ting er mer som de skal denne gangen, tok en CB med ukeindikator 2 - 3 uker etter positiv eggløsningstest og testen viste gravid 2 - 3. Noe den ikke gjorde de andre gangene.
Er kvalm denne gangen å det var jeg ikke sist heller..
Drømte jeg blødde i natt men ingen blod på papiret! Sa jeg det er nervepirrende? :p
 
Hadde en SA i uke 7 -8 første gang, andre gang en MA i uke 11 da fostret var stoppa i uke 9+3.
Så nå må jeg få bekrefta graviditet inni livmora for å få tilskudd av progesteron så jeg håper sjansen for å beholde er større denne gangen :)
Håper også jeg får oppfølging å kan komme å se i uke 10 å uke 12 / 13 iallefall. Er jo så nervepirrende!
Føler ting er mer som de skal denne gangen, tok en CB med ukeindikator 2 - 3 uker etter positiv eggløsningstest og testen viste gravid 2 - 3. Noe den ikke gjorde de andre gangene.
Er kvalm denne gangen å det var jeg ikke sist heller..
Drømte jeg blødde i natt men ingen blod på papiret! Sa jeg det er nervepirrende? :p


Åh, så bra at du får hjelp, da!:D Vanligvis lakker og lir det jo før legen hever øyebrynene.. kanskje de gidder å henvise til utredning etter 3 misslykka forsøk liksom. Jeg går også på progesteronstøtte, + blodfortynnende. Tok 7 forsøk før jeg fikk medisin da:( Nå skal jeg på ul på torsdag, så får vi se. Har starta på progesteron allerede, men trenger ny resept=)
 
Åh, så bra at du får hjelp, da!:D Vanligvis lakker og lir det jo før legen hever øyebrynene.. kanskje de gidder å henvise til utredning etter 3 misslykka forsøk liksom. Jeg går også på progesteronstøtte, + blodfortynnende. Tok 7 forsøk før jeg fikk medisin da:( Nå skal jeg på ul på torsdag, så får vi se. Har starta på progesteron allerede, men trenger ny resept=)
Syns det var rart jeg ikke kunne få progesteron nå som testen er positiv.. Er jo ikke noe farlig å ta det om man liksom ikke skulle være gravid alikevell er det vel?
Håper det går greit for oss begge :)
Må fortelle hva de sier :)
 
Syns det var rart jeg ikke kunne få progesteron nå som testen er positiv.. Er jo ikke noe farlig å ta det om man liksom ikke skulle være gravid alikevell er det vel?
Håper det går greit for oss begge :)
Må fortelle hva de sier :)
Det skjønner ikke jeg heller.. når jeg ringte gyn i dag, sa hun at man ikke får det før man ser at hjertet slår.. sist fikk jeg jo fra positiv test liksom.. har heldigvis litt igjen om de setter seg på bakbena.. Lykke til til oss begge:D
 
Back
Topp