Tidlig ultralyd

Hjertevaffel

Betatt av forumet
Septembermødre <3
Sensommerskattene 2023
Dere som har hatt/skal på tidlig ultralyd hvilken grunnlag fikk dere det på?
Jeg skal til jordmor på tirsdag og skal spørre om tidlig ul da, men er så redd hun skal si nei..
Grunnen min er at jeg er redd og engstelig så må få det bekreftet at det er noe der og hjertet slår pga tidligere SAer. Har ikke hatt blødninger dette svangerskapet, men klarer ikke slippe tanken om at dette går galt, evnt en MA denne gangen. Har også brukt medisiner som ikke gravide skal ta pga misdannelser hos fosteret. Tror dere jeg kan få tidlig UL pga dette?

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Og en annen ting, hvilken uker har dere tatt tidlig UL itilfelle?:)

Jeg håper jeg får pga flere tidligere SA'er og en MA. Håper jeg får en i uke 7, og så kommer jeg til å kjøpe meg en privat i uke 12/13.

Du kan jo høre med henne, og om du ikke får, så bestille privat? :)

Var noe sånt jeg tenkte. Å få en i uke 7-8 og bestille til uke 12 selv, om ikke jeg får det også da. Er mellom uke 7-8 det har gått galt tidligere så gruer meg veldig til de ukene:-/

Jeg skal be om henvisning til ul, pga opplevelsen på privat ul før helgen.. Må finne ut hva som skjer i kroppen. Hadde ikke det skjedd så hadde eg ikke hatt noe grunnlag for henvisning...

Jeg hadde nok fått ul siden jeg har hatt et svangerskap utenfor livmoren som resulterte i en sprukken eggleder i 8+1..

Alikevel velger jeg å ta ptivat slik at jeg kan få på ettermiddagen, slik at jeg slipper å fortelle det på jobb.. Kommer til å ta i uke 7 :-)

Jeg har slitt veldig med smerter i nyrer og livmor i flere år. Så håper på å få innvilget tidlig UL. Legen min ble totalt sjokkert da jeg ringte å sa jeg var gravid. Ingen trodde jeg kunne bli det. Så mitt håp er å få det mellom uke 9 og 12, for har fremdeles litt smerter

Kunne sikkert fått tidlig ultralyd gjennom legen jeg og pga sa og redsel... Men valgte å betale selv og få det unna gjort, kostet 800kr... Hjertet slo og vi var da i uke 7+5.. Nå 8+1 :-)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

I de andre svangerskapene mine har jeg hatt første UL rundt uke 6 og så annenhver uke eller hver uke etter det. Sist gang ble det hver uke siden jeg hadde konstante blødninger, og deretter vannavgang i uke 16 - regner med at det blir det samme nå også, får nøye oppfølging pga fare for at det skal gjenta seg.

Jeg har bestilt en privat en til uke 12 :) Jeg vurderer å ringe til fastlegen og få en henvisning til en tidlig UL i uke 7-8 (er i uke 5+3)...

Jeg hadde blødninger med nr 1 tidlig i svangerskapet. Kan jeg få en henvisning nå med nr 2 selv om jeg ikke har noe symptomer på graviditeten denne gangen?

Ring legen din og hør... Vanskelig å si, men legen min gir meg ikke henvisning til sånt hvis ikke ho mener det er veldig viktig... Tror jeg først hadde mått tatt blodprøver for å sjekke om hcg stiger... Kan jo ta det privat da?

Jeg har blitt henvist pga forrige svangerskap.. Hadde morkakesvikt, høyt blodtrykk og svangerskapsforgiftning. Er over 2 uker siden jeg ble henvist nå og sykehuset hadde ikke sett på henvisningen ennå, Arg!

Huff da :-( Dårlig jobba fra sykehuset... Skjønner godt at du fått henvisning til tidlig ultralyd.. Håper du får time snart da...

Legen min henviser til tidlig ul dersom man er svært bekymret (ikke naturlig spent som hun presiserte). På bakgrunn av at jeg mistet sist var det ikke noe problem å få en henvisning til ul denne gangen. Hadde tenkt selv at jeg ikke skulle mase mer på legen ang flere henvisninger og heller bestille privat i uke 11-12. Men siden hjerte til spiren slo litt sakte da jeg var på ul på torsdag satt gyn meg opp på ny time med en gang, så da blir det ny ul om en uke. Så får vi se om jeg får noe mer oppfølging etter det dersom det går bra denne gangen.

Back
Topp