Tidlig ultralyd

Minnie

Betatt av forumet
Hei!!

Lurte bare på når dere har valgt å ta en tidlig ultralyd. Er superbeskymret etter alt jeg har lest på nettet og vil egentlig gjerne sjekke alt så fort som mulig. Er 5+2 uker på vei nå. :( vil bare se hjertet banke så mitt eget hjerte får ro. Førstegang jeg har blitt gravid ...

tenkte å bestille en hos medi 3 når jeg var ca 10-12 uker. men har time hos legen den 14 okt, så kanskje jeg får høre hjertet slå da=)

tenkte å bestille en hos medi 3 når jeg var ca 10-12 uker. men har time hos legen den 14 okt, så kanskje jeg får høre hjertet slå da=)
men når jeg tenker meg litt om så er det altfor tidlig å høre det med sånn doppler, så kanskje det blir litt tidligere ul alikevell :)

Jeg fikk det med førstemann fordi jeg var bekymret, og har veldig lyst på det nå og! Men betaler ikke 1000,- for det.

Tosola

Jeg får en ultralyd i uke 7-9 pga at jeg er gravid ved hjelp av assistert befruktning. Men jeg tror jeg hadde ønska en tidlig ultralyd uansett, rett og slett fordi jeg er utålmodig... :P

Jeg skal ha tidlig UL i uke 11 eller 12. Det er da de sier de best kan sjekke at alt er bra. Jeg personlig har ikke så stort behov for å se hjertet på UL hvis det er vanskelig for dem å samtidig se om andre ting er bra, da venter jeg heller noen uker.

Når det gjelder hjertelyd, brukte jeg Angel sound doppler forrige svangerskap (kan kjøpes på nett). Vet jeg hørte hjertet selv lenge før uke 11 forrige gang, men husker ikke eksakt dato. Måtte bare dytte den forsiktig inn i magen ved skambeinet, i og med at livmora foreløpig er langt ned. Er bortreist nå, men tenkte å sjekke det selv med denne til uka nå.

Jeg skal ha tidlig UL i uke 11 eller 12. Det er da de sier de best kan sjekke at alt er bra. Jeg personlig har ikke så stort behov for å se hjertet på UL hvis det er vanskelig for dem å samtidig se om andre ting er bra, da venter jeg heller noen uker.

Når det gjelder hjertelyd, brukte jeg Angel sound doppler forrige svangerskap (kan kjøpes på nett). Vet jeg hørte hjertet selv lenge før uke 11 forrige gang, men husker ikke eksakt dato. Måtte bare dytte den forsiktig inn i magen ved skambeinet, i og med at livmora foreløpig er langt ned. Er bortreist nå, men tenkte å sjekke det selv med denne til uka nå.

ja syns å huske at jeg fikk høre hjertelyden første eller andre gang jeg var hos legen forrige gang, 7 uke eller noe slikt..men kan være jeg som roter da

ja syns å huske at jeg fikk høre hjertelyden første eller andre gang jeg var hos legen forrige gang, 7 uke eller noe slikt..men kan være jeg som roter da

Tror du har rett. Brukte forøvrig doppleren mange ganger gjennom svangerskapet om jeg syntes det var litt rolig/lite spark eller noe. Veldig fint å ha!

Jeg også sverger til Angelsounds. Sist hørte jeg hjertelyden i uke 10, men sjekket heller ikke tidligere. Mye glede og beroligelse for 300 kroner :-) Denne gang tester jeg den nok ut rundt uke 8

hvor bestiller man slike eller kan man kjøpe den i babybutikke? hadde dårlig råd forreige gang så var ikke mange slike goder jeg kunne ha, fikk høre hos legen en gang.

Jeg har kjøpt angelsounds på ebay :D 200 kr inkl frakt

Jeg vet ikke helt hvor langt jeg er på vei, kan variere med en uke begge veier, så jeg håper jeg får tidlig ul... Hadde vært fint å vite hvor langt på vei man faktisk er

Skal på privat UL i uke 8:-) billig, koster bare 100,-

"Juni 2014, førstegangs gravid"

Det er fylt mulig å høre hjerte med dopler i uke 10:) i mitt forrige svangerskapet hørte jeg det allerede i uke 6+4:)

Bloggermamma
Termin 01.06.2014

Jeg kom til tidlig ul denne gangen pga 2 spontanaborter tidligere. Hadde min første ul denne onsdagen (5+3) også skal jeg inn igjen neste fredag (6+5), da kan vi forhåpentligvis høre hjertet :) Har også time til ul 29 oktober, da er jeg 9+2 :)

Har bestilt privat ul i midten av november, er da ca 11-12 uker...

Jeg har gått på pergotime behandling og gynekologen som har fulgt meg opp vil kontrollere i uke 7, så jeg skal neste uke på innvendig UL pga det. Forstår godt at du vil sjekke om alt er ok. Men om du ikek vil bestille UL privat kan man gå til jordmor og høre hjertelyd før den ordinære UL. Hører nok ikke noe nå så tidlig kanskje, men er ikke så lenge til det er mulig høre tror jeg.. Kanskje fra uke 10 eller noe? Ring en jordmor å hør! :-)

Vi skal på UL i uke 9, mest fordi vi er utålmodig og nysgjerrig. Samboer'n som ville det, og da protesterer ikke jeg ;)

Jeg har veldig lyst på en tidlig ul. Fikk time til gynekologisk undersøkelse (fikk henvisning før jeg ble gravid fordi det tok så lang tid) når jeg er ca 10uker på vei, og håper jeg får brukt den timen til og høre hjertet :)

Jeg har bestilt time til UL 21. november. Da er jeg rett over 12 uker :D :D

Eg har bestilt meg tidligt ultralyd :) gleeeede meg ;) 7 pluss 2 når eg ska .. 23 oktober ;)

Back
Topp