Tidlig ultralyd...?

Jeg har tatt ultralyd allerede og får det en gang i uka frem til uke 12. Hvis noen skal ta det, vil jeg anbefale å vente til nærmere uke 7. Man ser ikke så veldig mye før det. Kan se hjerte banke i uke 6 hvis man er heldig.

Ja riktig.
Hvorfor får du det en gang i uka? Må ikke svare altså, ble bare nysgjerrig. Jeg skal i uke 11 pga morkakeprøve.

Får en gang i uka fordi jeg utredes for habituell abort (3 spontanaborter på rad) og går nå på tabletter hver dag og sprøyter to ganger i uka som forhåpentligvis skal hjelpe meg å være gravid :-) må derfor ta ultralyd for å se at det går bra underveis

Jeg skal men vet ikke helt når. Vente til ca 10 uker for å se mest mulig kanskje..?

Jeg skal på mandag (da er jeg 8-9 uker) og så i uke 12. Fordi jeg vil. Og fordi jeg syns det er ok å se om f eks nakkefolden ser ok ut.

Jeg var på tirsdag, såg ingenting. Skal tilbakecpå tirsdag :)

Sendt fra app'en :)

Jeg tenkte jeg skulle bestille i dag. Håper da på å få time om et par uker. Dette er for å finne ut hvor langt jeg er på vei, og selvfølgelig for å se om det er noe action nedi her :) Vet da altså ikke helt hvor mange uker jeg er, men et sted mellom 7 og 9 uker på det tidspunktet.

Vi har også bestilt tidlig ultralyd i uke 12 da får vi med filmsnutt og da tenkte vi det var kanskje ein fin måte å bruke den til å fortelle familien med den :) 17. Okt skal vi i vei på bursdagen til dattera mi :)

Skal ta tidlig ul om 2 uker grunnet en liten blødning. (Kjempenervøs) er da 7+2 på vei og håper å få sett/hørt noe. :-)

Jeg skal rundt uke 8 på sykehuset, så kommer jeg til å bestille meg privat rundt uke 12:)

Kan man ringe f.eks helsestasjon og spørre om å få komme på ultralyd eller får man ingenting før uke 18 i det offentlige? Må man gå privat om man ønsker det eller ha spesielle grunner?
:)

Spurte i dag om vi kunne få det, iom at vi egentlig skulle ha ICSI pga dårlige sædceller, og er litt urolig for hva det har å si nå når vi har klart det selv (er ikke alle foreldre litt urolig, forresten? :) ). Gyn.spes sa at tidlig ultralyd egentlig bare kalles fosterdiagnostikk, og at vi ikke får det bare fordi vi er nysgjerrig. Vi er uansett ikke interessert i diagnostikk, vi vil bare vite hva det er!!! Jo, vil jo egentlig vite at alt er iorden, men om det er noen problemer så takler vi dem uansett.

Jeg skal ha tidlig ul på sykehuset neste fredag. Pga at vi har hatt tre sa. Da kommer vi til å være 8+4 eller 8+5.

Kan man ringe f.eks helsestasjon og spørre om å få komme på ultralyd eller får man ingenting før uke 18 i det offentlige? Må man gå privat om man ønsker det eller ha spesielle grunner?
:)

Viss det ikke er medisinsk grunnlag for tidlig ul, så må du ta det privat :)

Sendt fra app'en :)

Jeg skal på Tirsdag :D

er da 8+5 ..
Var med første mann i uke 12 og da var det faktisk et menneske :D

Back
Topp