Tidlig ultralyd

Talia3

Elsker forumet
Mailykke <3
Siden jeg ikke har en klar formening om hva som kan være termin, kan jeg da spørre om å få tidlig ultralyd for å finne ut av dette?:) Hva er det egentlig som skal til for å få en tidlig ultralyd?

Skulle likt å vite selv, så følger med her om noen vet ;)

Du kan iallfall spørre! Og så må du treffe en lege/jordmor som står åpen for det.
Her tar legen min UL, da hun eier en apparat selv, så vi er heldige.
Men på andre siden er den gammel og 3. gangen jeg mistet beregnet hun helt feil hvor lenge på vei jeg var,
sammenlignet med sykehuset som har en veldig god en.
Jeg vet også ikke hvor lenge på vei jeg er, ja ca. basert på testene. Så det blir spennende hva hun måler om 2 uker :P

Jeg aner heller ikke hvor langt jeg er på vei, i forhold til det jeg vet når jeg hadde siste blødning ( men aner ikke syklus lengde) er jeg 5 uker i dag. I følge hcg nivået mitt så syns jeg det er svært lite i forhold til å vere 5 uker på vei. Men jeg vet at noen leger mener det ikke er nødvendig med tidlig ul, så lenge du ikke har vondt og at en har et normalt sv. Søsteren min som har født tvillinger, var gravid igjen og hun ville ha tidlig ul. for å se om det kunne vere 2 stk, dette fikk hun ikke fordi legen mente det ikke spilte noen rolle.

Hadde jeg trodd jeg var 5 uker + på vei, så hadde jeg bestilt meg privat ul. Men siden hcg nivået mitt er så lavt, så tror jeg at jeg er så kort på vei at ul. vil ikke se noe enda.

Forrige svangerskap, varierte det opp til 2 uker mellom siste mens og når jeg mente el var. Da fikk jeg henvisning til ul. Tok det da i uke 6 hos privat klinikk som også tar imot henvisninger. Dessverre så de ikke noe annet enn en tom fostersekk :( og måtte tilbake etter 2 uker, hvor det fremdeles kun var en tom fostersekk og ble karakterisert som en MA

Jeg fikk en veldig positiv test på mandag. Hadde en sa for snart 7 uker siden å er bare blitt gravid med en gang... jeg vil ønske en ultralyd siden jeg ikke har peiling...fikk det med gutten min sist i uke 8, så håper jeg får det nå også.

Back
Topp