Tidlig ultralyd?!

Frk.Smedstad

Venter på lillesøster
Flere enn meg som skal ha det?
Jeg skal bestille så fort jeg kan tenkte jeg, men oppdaget at der jeg vil ha har sommerstengt frem til 22.juli. Jaja... Så får ikke tak i dem før den tid uansett. Skal se om jeg finner et annet sted. Vil liksom vite om det er noe der inne som lever liksom. Samt at jeg har brukt pergotime, dobbel kur, og vil gjerne vite om det er en eller to der inne.

Noen som vet om man evt. kan få henvisning til UL via fastlegen? Hva er kriteriene for det liksom?

På Jessheim. Så det nå at de har ferie fra uka, så får ikke tak i de før etter ferien dems. Og de pleier å være populære liksom :)

Jeg skal ha i slutten av juli, kjennes ut som det er en evighet til...men, trøster meg med at det er under èn måned til.

Flere enn meg som skal ha det?
Jeg skal bestille så fort jeg kan tenkte jeg, men oppdaget at der jeg vil ha har sommerstengt frem til 22.juli. Jaja... Så får ikke tak i dem før den tid uansett. Skal se om jeg finner et annet sted. Vil liksom vite om det er noe der inne som lever liksom. Samt at jeg har brukt pergotime, dobbel kur, og vil gjerne vite om det er en eller to der inne.

Noen som vet om man evt. kan få henvisning til UL via fastlegen? Hva er kriteriene for det liksom?

Er vel ganske strenge kriterier for å få tidlig UL hos det offentlige. Må vel være risiko for misdannelser eller lignende, så vidt jeg har skjønt. Men jeg kjenner ikke detaljene.

Termin 7. mars 2014 med vårt første barn

Er vel ganske strenge kriterier for å få tidlig UL hos det offentlige. Må vel være risiko for misdannelser eller lignende, så vidt jeg har skjønt. Men jeg kjenner ikke detaljene.

Fant dette i en artikkel på Banyverden:

Hvem får tilbud om tidlig ultralyd i dag?
Kvinner over 38 år får tilbud om tidlig ultralyd og blodprøve.
Kvinner som tidligere har født barn med spesielle lidelser/ alvorlige misdannelser.
Ved arvelige sykdommer i familien, eller om man er urolige for om svangerskapet forløper normalt.
Ved gjentatte spontanaborter.
Ofte om den gravide har blødninger.
Ekstra ultralydundersøkelse kan også kjøpes på privatklinikker.

Hvis du bor i nærheten av Jessheim, så er det ikke lange stykket å kjøre til Lillestrøm. Hos lillestrømgynekologene (f.eks dr heggelund) koster det 100 kr.

Jeg skal høre om legen min kan sende henvisning til sykehuset så jeg får det ;-)

Jeg skal høre om legen min kan sende henvisning til sykehuset så jeg får det ;-)
Jeg fikk tidlig UL sist jeg var gravid også så tror nok jeg får denne gang også for å sjekke at alt er normalt etter en slankeoperasjon jeg hadde for 1 år siden.

Hvis du bor i nærheten av Jessheim, så er det ikke lange stykket å kjøre til Lillestrøm. Hos lillestrømgynekologene (f.eks dr heggelund) koster det 100 kr.
Seriøst? Med eller uten henvisning?

Mamma til Herman
Taster på appen :-)

Nå har jeg bestilt time til tidlig UL, i uke 8, bare for å se at det er et hjerte som banker inni der. :) Skal til første svangerskapskontroll samme uken.

Back
Topp