Tidlig ultralyd

Cino

Flørter med forumet
Det virker som om det ganske mange som får komme til tidlig UL. Jeg trodde ikke det var så vanlig å få det..... men når jeg leser på flere forum virker det som om det ER ganske vanlig...
Hva er begrunnelsen for å få UL så tidlig?
Jeg syntes det hadde vært utrolig spennende og betryggende å få sett at det var liv inni magen, tidlig. Men jeg vet også at jeg ikke har noen god grunn til hvorfor jeg skullel fått tidlig UL.....

D e maaaang gode grunna t tidlig ul, som feks tidligere sa, prøverørsforsøk, sykdom , blødninga, tidsfeste termin +++Æ ska på ul i uke 12,bærre for å sjå om alt e i orden å for å sjå om d e 1 eller 2 i magen :)

Jeg tror ikke du får ul hvis ikke det er noe å bekymre seg over, men det kommer nok ann på hvor du spør også. Jeg fikk pga blødninger. Du kan jo alltids bestille på privatklinikk:)

Eg skal og på tidlig UL, men eg må gå privat og betale selv for det. Men eg er helt enig med deg at det virker som flere og flere får tidlig UL, eg tror det er veldig opptil hvilke lege man har og hvordan man legger frem "saken" sin. 

Jeg får tidlig UL fordi jeg har mistet tre ganger.. Denne gangen skal de prøve å hindre nok en MA med hormonbehandling. Ingen av mine venninner fikk tidlig UL da de ikke hadde noen spesiell grunn. Så tror dette avhenger veldig av hvem man spør. 

Jeg er så heldig å ha en fastlege med UL

Har betalt for tidlig ul i begge forrige svangerskapene. Denne gangen blir jeg nøye fulgt opp siden forrige barnet mitt hadde hjertefeil som han døde av.

Sist tok jeg tidlig UL privat. For jeg var jo nyskjerrig på om det var bra inni der :)
Denne gangen fikk jeg henvisning av legen, men det er fordi jeg egentlig ikke aner hvor langt jeg er på vei. :P
Slutta på p piller i februar og fikk aldri mensen igjen. Men testa ikke positivt før i slutten av april... Så tipper selv at jeg er 8-9 uker på vei. men kan jo være mer... :)

Back
Topp