Tidlig ultralyd

Guttemamma10og13

Gift med forumet
Er det noen her som skal på tidlig UL? Hvorfor har dere valgt det eller får dere det eller velger dere å gå privat? Hvilke uke skal dere? :-) 

Eg ble skikkelig skuffet hos legen i går, da legen sa de ikke ville sjekke hjertelyd før etter ordinær UL fordi de er redd for å skremme noen viss de ikke finner hjertelyden. Sist fikk eg høre den i uke 11 og var forberedt på det samme omtrent denne gangen og. Eg klarer ikke vente til uke 18 for å høre hjertelyden. Så derfor vurderer vi tidlig UL. Men eg er usikker på når vi skal bestille det. Eg vil ha kommet så langt at det er utvendig UL. 
 
Her blir vi å ta tidlig ultralyd om seks uker for å se at hjerteslår og hvor langt jeg er på vei :)
 
Jeg går til tidlig ul, og får ul en gang i uken fra jeg faktisk var bare 3+4 uker på vei. Grunnen er at jeg har mistet før, og at jeg har en sykdom som gjør at jeg får ekstra oppfølging med tanke på blodtrykk. Og hjertet kan man da høre med dopler før ordinær ul om jeg ikke husker feil fra sist. Så det lyttet min lege etter fra jeg var rundt 11-12 uke...var hvertfall lenge før jeg var inne på ordinær ul.
 
Fly: Okei :)
Izabella: Godt med ekstra oppfølging for deg, det er bra du får den så du kan slappe mest mulig av :) 
 
Doppler kan bruker fra ca uke 10.
Fikk høre hjerte ved UL hos gyn uke 9.
og fikk se og hører babyen uke 13 hos privat JM(UL)
har hørst hjerte to ganger hos legevakta (13+5 og 14+6)
Nå har jeg kjøpt angelsound og kan høre når jeg vil =)
Prøver å begrense det til når jeg er skikkelig bekymra eller noe.
 
Jeg er så heldig at fastlegen min har UL. Prøvde i dag, men utvendig, så ikke så mye mer enn at jeg er gravid i tidlig fase.
Så har jeg angel sound:-)
 
DA jeg sjekka om tidlig UL sist, sa de at jeg måtte være 14 uker for at de helt sikkert skulle kunne ta den utvendig...
Jeg har og veldig lyst! Legen min fant hjertelyden da han prøvde første gang 13 uker. Men han sier det er bare 2 av 3 som finner den på det tidspunktet, så han hadde sikkert skremt vettet av meg om han ikke fant den!
 
Back
Topp