Tidlig ultralyd..

mamatina

Glad i forumet
Oktobermirakler 2013
Er det sånn at alle kan få tidlig ultralyd om de ønsker det, eller må en ha en veldig god grunn? Vet at en må ta det privat og betale selv, men må en ha henvisning fra lege?

mamatina skrev:
Er det sånn at alle kan få tidlig ultralyd om de ønsker det, eller må en ha en veldig god grunn? Vet at en må ta det privat og betale selv, men må en ha henvisning fra lege?

er det ikke det de debatterer for nå? jeg håper det iallefall, at det blir sånn! Hvis du bestiller privat, trenger du ikke hendvisning fra legen nei

Går du privat er det bare å ringe å bestille time, og du betaler!

For å få det dekt, med henvisning, skal det være spesielle grunner til det. Men det heter at en skal kunne få ul pga uro eller engstelse også..kommer helt ann på velviljen til fastlegen din emoticon

Henter denne tråden opp igjenn.
Når er det tidligste man kan se noe liv å høre hjerte på UL?
jeg funderer på å ta tidlig UL. Ser det er mange her på Bv som tenker å ta den tidligere.

jeg har bestilt privat på Volvat den 4. jan. er da etter planen  rundt 8 uker. Det var jeg sist også, da fikk vi i allefall sett en liten klump og ikke minst se hjertet slå. Jeg klarer ikke å vente helt til ordinær ul..

Jeg skal på ul 21 des, da er jeg ca 8 uker. Får dekket pga forhistorien. Ved 8 uker så vi sist hode, kropp og små arm- og beinknopper. Og hjertet, ikke minst. Fikk da beskjed av legen min (spesialist ved Fertilitetssenteret på Aleris) om at hvis man ser et friskt svangerskap i uke 8, er det sjelden at det skjer noe galt. :)

Kommer til å ta 3d i uke 13 og 28 også, siden vi gjorde det med storebror og jeg vil ha lignende bilder nå :)

Back
Topp