tidlig ultralyd

Tryllefant

Andre møte med forumet
dere som har vert på tidlig ultralyd, hvilke uke var dere i? og ble det tatt innvendig eller utvendig ultralyd? gikk dere privat, isåtilfelle, hvor gikk dere?

Jeg var 6 uker dette svangerskapet og forrige svangerskap var jeg ca like langt da jeg var på det første gangen. Grunnet usikker termin.  De tok innvendig på meg. til og med den gang jeg var der i uke 12. Gikk privat. Ganske dyrt, men hun er veldig hyggelig hun jeg var hos.

Med forgie mann var jeg i uke 8 da jeg tok min første ul og hun prøvde først utvendig og når hun ikke så noe da så tok hun innvendig, men det viste seg at jeg var i uke 6 og ikke i uke 8 som jeg trodde. Skal på ul i morgen og nå er jeg i uke 9, så jeg tror hun gjør det samme denne gangen.

Jeg var hos privat gu fordi jeg var henvist dit grunnet noen problemer. Da jeg kom dit hadde jeg akkurat fått pos test. Derfor ville hun jeg skulle komme tilbake etter et par uker for å sjekke at det ikke var kjemisk (Hadde hatt noen kjemiske) Var tilbake i uke 6. Siden jeg er redd for å miste p.g.a jeg har gjort det før skulle jeg få komme tilbake i uke 8. Da jeg var der så hun en blodansamling som kan være litt skummel, så jeg skal tilbake i uke 11 for å sjekke den.
Har tatt innvendig hver gang. Siden det er hun som ber meg komme betaler jeg bare 150 kr gangen.

Jeg var til tidlig ultralyd på onsdag. Trodde jeg var 7+ 4 uker da, men viste seg at jeg var 8+4 ( nå 9 uker i dag ) Privat jordmorsenter.
Tok utvendig ultralyd, og fikk sett hjertet og hørt klar hjertelyd med 170 i puls :)

Jordmoren sa at når man hører hjertelyd, og at alt så bra ut, så er det liten sjanse for at det skjer noen form for abort.

Så utrolig hyggelig å høre om dem som trodde at dem var mindre på vei, var lengere en det dem trodde selv 

Håpe det går bra for alle på tidlig ul for er jo av en grunn til at vi er på tidlig ul.. 

Jeg har vært på tidlig  UL i alle mine tre svangerskap. Har gått når jeg har vært ca 9+3/4 hver gang. Har alltid tatt utvendig UL. Synes det har vært greit å se til at alt står bra til der inne :)

Jeg har gått privat. Koster 480 kroner. Her er det en jordmor som driver privat. Hun tar svangerskapskontroller og UL. Tenker jeg skal gå fast til henne hele svangerskapet for tredjegangs får ikke gå til kommunal jordmor. Da kan jeg få UL ved hver kontroll :)

Y-baby skrev:

Jeg var til tidlig ultralyd på onsdag. Trodde jeg var 7+ 4 uker da, men viste seg at jeg var 8+4 ( nå 9 uker i dag ) Privat jordmorsenter.
Tok utvendig ultralyd, og fikk sett hjertet og hørt klar hjertelyd med 170 i puls :)

Jordmoren sa at når man hører hjertelyd, og at alt så bra ut, så er det liten sjanse for at det skjer noen form for abort.

Dette har jeg også hørt :) Alt så bra ut hos meg på UL så jeg tenker at det e store sjanser for at dette går bra.

Jeg var i uke 8 og uke 9. Uke 8 innvendig. Så da egentlig ikke noe særlig, men så jo at lille lå på rett plass også så vi jo hjertet da <3
I uke 9 tok en JM som ikke har noen utdanning UL på meg for å rett og slett bare se at hjertet til lille slo enda. Det ble utvendig, og vi så ingenting, bare en pulserende navlesnor...

Har veeeeeeldig lyst å dra på UL nå for å kikke på lille nå som h*n rører på seg å sånn, men det blir det vel neppe noe av..

Har ikke vært enda,men skal be om henvisning når jeg får ringt legen, både pga 3 saer og en graviditet utenfor livmora før og pga veldig usikker termin. Regner med at jeg blir henvist til han samme som jeg gikk hos sist og da betaler jeg ingeting. Sist var jeg i uke 8 da tok han innvendig, og uke 12 og 30, da var det utvendig.

Fikk henvisning, var 9+3 og det var innvendig ultralyd :)

Mye forskjellig skjønner jeg. er så usikker, føler meg overhodet ikke gravid, kvalmen er borte og alt. så har virkelig lyst på tidlig ul, men vil virkeligvirkelig ikke på invendig, synes ikke det er noe særlig, føler meg så ukomfortabel :(

Mye forskjellig skjønner jeg. er så usikker, føler meg overhodet ikke gravid, kvalmen er borte og alt. så har virkelig lyst på tidlig ul, men vil virkeligvirkelig ikke på invendig, synes ikke det er noe særlig, føler meg så ukomfortabel :(

Tryllefant skrev:

Jeg føler meg og veldig ukomfortabel - MEN det er verdt det uten tvil!!! Jeg ville myyyyye heller ha spredt beina enn å gå rundt å bekymre meg:)

Back
Topp