Tidlig ultralyd

venter nr 2

Glad i forumet
Jeg har fått time nå til Onsdag, hadde håpet det ble etter hjertet hadde startet å slå siden da ser man det, men da får jeg iallefall se en liten prikk i livmoren min da og se hvor langt jeg er på vei...
Er veldig spent på hvor langt jeg er på vei[:D]

He he, skal faktisk i morra!! [:D] Forrige gang var jeg samme dag som positiv test, hadde tilfeldigvis time da, og da så han en liten prikk og at livmorslimhinna var tykkere, eller no sånt [:)] Spent på morgendagen! Må få høre hvordan det var for deg! [:)]

jepp[:D] Må si i fra du også[:D]

Jeg må bruke noe som heter crinone (progesteron tilskudd) når jeg blir gravid for og greie og holde på det..
Og siden jeg bruker det så er legen min så grei og gir meg ultralyd annenhver uke[:D][:D]
tenkte jeg skulle ringe i løpet av denne uka og bestille time[:)]

blir nok en tidlig ultarlyd.. men ikke nok riktig ennå.. vente til spira er en smule større [:)]

tror ikke det blir mer enn nødvendig med ul her...! de anbefaler jo ikke å ta fler enn man må, så kommer ikke til å ta for moro skyld.. men skjønner de som må ta det av andre grunner..

ORIGINAL: tone86

tror ikke det blir mer enn nødvendig med ul her...! de anbefaler jo ikke å ta fler enn man må, så kommer ikke til å ta for moro skyld.. men skjønner de som må ta det av andre grunner..

Der tar du nok feil. Jeg var på ultralyd hver mnd når jeg skulle ha snuppa. Jordmora skulle gå et ekstra kurs så hun måtte ha noen som prøvekanin. tror ikke hun hadde spurt meg om det kunne være faarlig.

Ultralyd er IKKE farlig for fosteret.

Jeg skal på tidlig UL 20 mai - GLEDER meg!

Det vet jo ikke engang ekspertene....

http://www.klikk.no/foreldre/barnimagen/svangerskapet/article412170.ece

Uansett: JEG skal ikke ta UL her og der for moroskyld...

ORIGINAL: ~proudmommy~

Der tar du nok feil. Jeg var på ultralyd hver mnd når jeg skulle ha snuppa. Jordmora skulle gå et ekstra kurs så hun måtte ha noen som prøvekanin. tror ikke hun hadde spurt meg om det kunne være faarlig.

Hvor har du det fra??

Hvor har du det fra??

Ehh, jordmora vel!

Hvor har du det fra??

Ehh, jordmora vel!

hehe. jaja[8|]

Da får du tro på jordmora di, så tror jeg på professorene som sier at det ikke er forsket nok på til å vite evt skader på fosteret og som anbefaler (for JO det gjør de, så det er ikke no vits å komme med krasse kommentarer på at jeg tar feil) å ikke ta for moroskyld...

så får vi være enige om å være uenige...!

http://www.klikk.no/foreldre/barnimagen/svangerskapet/article412170.ece

Debatten om hvorvidt ultralyd er skadelig for fosteret har blomstret opp igjen, etter at den svenske professoren Karel Marshal ved kvinneklinikken på Universitetssjukhuset i Lund gikk ut og sa det ikke er forsket nok på eventuelle skadevirkninger.

Karel Marshal valgte denne uken å advare mot unødig bruk av ultralyd etter at også svenske privatklinikker kommer med tilbud om 3D-videoer og bilder av fosteret. Salvesen advarte vordende foreldre mot å undergå ultralydundersøkelse for moro skyld allerede i 2007, og har ikke endret mening.
– Jeg er en av dem som er veldig for bruk av ultralyd, og som ønsker at gravide skal få to undersøkelser. En ved 12 uker, og en ved 18 uker sånn som i dag. Men fordi vi ikke vet at det er sikkert, og heller ikke vet om det er skadelig, advarer jeg mot å få flere undersøkelser enn det som tilbys gjennom det offentlige og som utføres på medisinsk grunnlag.

Alt med måte og fornuft :)

Vi får heller bare håpe at alt er i orden etter uke 12 ;)

- Myth -

Så spennende da, og så heldig, hvordan fikk du tidlig ul ?

ORIGINAL: Myth

Alt med måte og fornuft :)

Vi får heller bare håpe at alt er i orden etter uke 12 ;)

- Myth -

det er sant[:D]

Back
Topp