Tidlig ultralyd uke 6

Bkno4700872

Andre møte med forumet
Hei damer. Jeg lurer på om det er noen her som har tatt tilig ultralyd i uke 6 for å se at hjerte slår?? Må jeg bestille dette gjennom fastlegen eller kan jeg bare dra ned på helse stasjon så kan jeg ta en undersøkelse der?:-))

Anbefales ikke å bestille før uke 7 siden mange er en uke mindre på vei enn de tror. Kan fort oppstå bekymringer hvis man kommer litt for tidlig også har ikke hjertet begynt å slå enda. Når det er sagt skal hjertet ha begynt å slå på dette tidspunktet så det er fullt mulig. Jeg har selv vært på ul i uke 6. Må bestille privat hvis det ikke er en særskilt grunn til at du skal få henvisning fra fastlege =)

Jeg var på ul i uke 6/7 og fikk se et bittebittelite hjerte som slo og babyen var da 0,5cm! Riktig som sies her at dette må bestilles privat med mindre det er spesielle grunner til at du kan få en henvisning. For min del var det verdt å betale det det kostet for å få bekreftelse på at det faktisk var noe der :)

Enig med de over. Var også privat - det er ytterst sjelden at man får henvisning til tidlig ul

Jeg var på tidlig UL i uke 7, men ifølge legen var jeg tidlig uke 6. Da så vi hjertet slå. Men i ettertid viser det seg at jeg var lenger på vei :)

Jeg hadde tidlig UL i uke 6 og så et hjerte slå. Pga sykdomshistorikken min ble jeg henvist.

Jeg ble henvist av fastlegen min. Dette fordi jeg var usikker på hvor langt jeg kunne være på vei. Da de tok innvendig ultralyd fant de ut at det var ca 6uker og man kunne se hjertet som slo:)

Jeg fikk ultralyd i uke 6 pga sterke smerter i magen. Da kunne de ikke se noe foster. Fikk ny undersøkelse i uke 7, og da fikk jeg så vidt se et bittelite hjerte som slo <3 du må nok bestille privat ultralyd om det ikke er en medisinsk grunn eller bekymring som ligger til grunn for ultralyden. Jeg måtte henvises fra lege. Om legen ikke ser grunn til undersøkelse så må du velge privat. Koster ca 1200 kr. Men sikkert verdt det :)

Takk for alle svar damer jeg har bestilt ultralyd 17.august altså starten på uke 9;) gleder meg heldigvis blir mannen med meg

Jeg tok UL i uke 6 på Haukeland, den var ikke innvendig. Kunne heller ikke se foster eller hjerte, kun et "hulrom" i livmoren. Mulig de hadde "gått inn" hvis de hadde sett mer, da :)

Dro tilbake i uke 10 og da så vi jo mye mer :)

Fikk tidlig ul pga høyt stoffskifte konbinert med blødninger. Var da 6+2 sa legen. Fikk litt av en overraskelse da legen sa d va to spirer inni magen! Fikk høre hjertelyden på begge ☺️

Med mini fikk eg tidlig ul i uke 9. Blei henvist av lege pga eg va så syk og bare kasta opp så vekta gikk bare ned. Legen ville sjekke om det va 1 eller 2 og om det va nåkka som gjorde at eg va så dårlig. Heldigvis bare 1 og ingen ting galt kun hypermiss dæm konkluderte med.

Takk for alle svar damer jeg har bestilt ultralyd 17.august altså starten på uke 9;) gleder meg heldigvis blir mannen med meg
Jeg var også på tidlig ul I uke 8/9 :) mannen var med her også! Gjorde ingenting at det ble innvendig undersøkelse. Lykke til!

Jeg fikk ultralyd hos legen min både i uke 6 (innvendig) og i uke 12, uten at det var noen grunn til det. De har ultralydapparat på legekontoret, så hun spurte meg bare om jeg ville ta en titt. I uke 6 så jeg allerede hjerte slå, og i uke 12 var det armer og bein som gikk alle veier :P

jeg har nettopp vært på tidlig ultralyd siden jeg ikke viste hvor langt jeg var på vei, (har uregelmessig menstrasjon) og nå er jeg enda mer beskymret. fikk bare såvidt se livmoren , en svart rundt greie så ingenting annet. Jordmora leita lenge etter livmoren. Og hun sa at d var enten for tidlig sånn uke 5 eller noe. eller har d sluttet å utvikle seg. Ny kontroll om 2 uker!! Er så beskymret!! Nå er jeg overbevist at noe er gale.

jeg har nettopp vært på tidlig ultralyd siden jeg ikke viste hvor langt jeg var på vei, (har uregelmessig menstrasjon) og nå er jeg enda mer beskymret. fikk bare såvidt se livmoren , en svart rundt greie så ingenting annet. Jordmora leita lenge etter livmoren. Og hun sa at d var enten for tidlig sånn uke 5 eller noe. eller har d sluttet å utvikle seg. Ny kontroll om 2 uker!! Er så beskymret!! Nå er jeg overbevist at noe er gale.

Det samme skjedde med meg! Et svart tomrom var alt vi så, var på ny ultralyd en uke etter - å da var det en liten knøtt inni det på 3 mm med et bankende hjerte ❤️ var en lang og tung uke å vente men var veldig godt å se den lille prikken slå!! Så det er veldig godt mulig det samme vil skje med deg og at du er mindre på vei enn du tro!!

Takk for svar :) jeg håper d. Kjenner jo masse som skjer med kroppen, som jeg håper er et bra tegn. men lenge å vente

Back
Topp