Tidlig ultralyd uke 5

DreamsComeTrue

Forelsket i forumet
Noen andre som harhatt tidlig ultralyd i uke 5? Hva eventuelt så dere?

Jeg holder på å google meg ihjel....(vet det er dumt). Men etter spontanabort i september er jeg helt paranoid.......I følge siste mens var jeg akkurat 5uker i går, og dro til legen pga kramper, hun ville ta en ultralyd for å se om hun kunne se noe. Da målte jeg 5uker3dager, men hun så bare fostersekk og ikke noe embryo. Kjente jg fikk litt panikk for ved 5uker3dager skal man vel kunne se en dott i fostersekken? Kan de måle feil på ultralyd siden mens datoen er 3 dager tidligere.

Noen andre som har hatt så tidlig ultralyd?

Det er veldig lite å se når man er kun 5 uker på vei. Hjertet har ikke begynt å slå, så det er fort å bli enda mer bekymret etter en ultralyd så tidlig.

Krysser fingrene for at alt går bra

Det er veldig lite å se når man er kun 5 uker på vei. Hjertet har ikke begynt å slå, så det er fort å bli enda mer bekymret etter en ultralyd så tidlig.

Krysser fingrene for at alt går bra

Ja, det var det jeg tenkte, at ultralyd så tidlig vil jo bare gi bekymring og det var jo nettopp det det gjorde. Disse ukene er virkelig ikke noe særlig. Håper virkelig det går bra denne gangen.

Jeg holder på å google meg ihjel....(vet det er dumt). Men etter spontanabort i september er jeg helt paranoid.......I følge siste mens var jeg akkurat 5uker i går, og dro til legen pga kramper, hun ville ta en ultralyd for å se om hun kunne se noe. Da målte jeg 5uker3dager, men hun så bare fostersekk og ikke noe embryo. Kjente jg fikk litt panikk for ved 5uker3dager skal man vel kunne se en dott i fostersekken? Kan de måle feil på ultralyd siden mens datoen er 3 dager tidligere.

Jeg var i uke 5 en gang. Så ingenting. Endte med å ta to blodprøver som viste god hcg stigning, og litt over en uke senere så vi et lite bankende hjerte! Håper det bare var for tidlig for deg også :)

Jeg var på ultralyd på onsdag når jeg var 5+3. Da så de fostersekken og en dott inni der.

Jeg var på tul 4+6, fikk da beskjed av gyn at det var vanligst at de kunne se noe fra 6-7 uker og at en ikke måtte engste seg hvis de ikke kunne se noe før det. Tror ikke du trenger å uroe deg:happy::love7

Sniker fra juni, hadd også UL i uke 5, så kun... å det såvidt!! «Plommesekkene»

er ikke normalt å se foster etc så tidlig

Sniker
Etter egne erfaringer tar jeg ikke ul før uke 7+0 tidligst. Jeg har vært i uke 6 og ikke sett tydelig da heller, men kunne se fint en uke etterpå. Kommer litt an på hvor i livmoren spiren har festa seg også så tidlig.
Lykke til :)

Ultralyd i uke 5 er skummelt. Jeg bomma med en uke forrige graviditet, og så bare plommesekk.. Til og med legen sa det sikkert hadde gått galt. En uke etterpå så vi fosteret. Klarer man å vente til uke 7 så er det mye mer å se :)

Jeg var på kontroll med UL i uke 5, og da så de kun antydning til plommesekk i livmoren

Ultralyd i uke 5 er skummelt. Jeg bomma med en uke forrige graviditet, og så bare plommesekk.. Til og med legen sa det sikkert hadde gått galt. En uke etterpå så vi fosteret. Klarer man å vente til uke 7 så er det mye mer å se :)
Takk for alle svar! Føler meg mye bedre nå:)
Hadde tenkt å dra tilbake i uke 6, men venter til nærmere 7, siden det er større sjanse for å se noe:angelic:

Jeg var på ultralyd i det jeg trodde var uke 7+2, men så veldig lite siden jeg var kortere enn beregnet. Så kun et bankende hjerte og tilsvarende 5+6. Gikk galt da gangen og glad jeg nå ikke skal på ultralyd før i rundt uke 8 :)

Var selv på uventa(!) tidlig UL 5+1 (skulle bare til legen for å ta blodprøve trodde jeg). Så ikke så mye, kun plommesekken, men legen var veldig tydelig på at det var veldig tidlig, og satt meg opp på ny TUL når jeg er 7+6. Krysser fingrene for at der er liv da ❤️

Var selv på uventa(!) tidlig UL 5+1 (skulle bare til legen for å ta blodprøve trodde jeg). Så ikke så mye, kun plommesekken, men legen var veldig tydelig på at det var veldig tidlig, og satt meg opp på ny TUL når jeg er 7+6. Krysser fingrene for at der er liv da ❤️
Jeg lurer på hvorfor de gjør det når de vet det er så tidlig... krysser fingrene for neste ul:)

Var også på TUL forrige tirsdag (5+2), og da sier gyn at hun ikke kunne se noe. Lette lenge, og så til slutt en liten sort prikk inni der, men hun kunne ikke konkludere med noe. Syntes det er litt ille at de sier sånt i stedet for å forklare at det er helt vanlig å ikke se noe så tidlig og at jeg heller kan komme tilbake etter en uke eller to :shifty: Ender med at jeg blir mer bekymret enn hva jeg behøver å være.
Skal på ny TUL på onsdag, så håper det er mer å se da.

Jeg var på TUL i uke 7+1 og jeg syntes vi så veldig lite da. Så uke 5 vil jeg tro er veldig tidlig å kunne se noe.

legger ved bilde av ul i uke 7+1.

Vedlegg

• 767C57CF-C52C-4B11-8A23-8CAFCC031B7B.jpeg
    767C57CF-C52C-4B11-8A23-8CAFCC031B7B.jpeg
    27,7 KB · Visninger: 78
Back
Topp