Tidlig ultralyd pga en MA for litt siden?

termin0218

Andre møte med forumet
Har jeg krav på tidlig ultralyd denne gangen siden jeg hadde en MA for tre mnd siden? Fikk vite i dag at jeg er gravid og kjenner allerede litt på angsten om å gå helt til uke 18 uten å få sett det lille hjertet slå.

Hvis du sier det samme til legen som du skriver her nå, tror jeg helt sikkert at du blir henvist :happy119

Gratulerer med positiv test!! ❤️

Hei! Så trist at du mistet :( Men så flott at spiren sitter igjen! Opplevde selv en ma for 3 måneder siden og har fått beskjed om at jeg kan få ul med en gang jeg ble gravid på nytt :) Regner med du var innom en gynekolog da du mistet? Ring isåfall så fort du har mulighet og be om en sjekk - det tipper jeg du får!

Jeg har også opplevd MA, og jeg fikk beskjed om at jeg skulle få tidlig ultralyd neste gang jeg ble gravid :) jeg har time hos jordmor i neste uke for å få henvisning :)
Så det er bare å forklare til jordmor/lege, å da får du helt sikkert en henvisning til TUL du også :)

Tusen takk dere, kjente jeg at jeg ble litt lettet Dere som har mistet tidligere, når fikk/skal dere ha tidlig ultralyd?

Jeg har hatt 2 MA tidligere og både forrige gang og dette svangerskapet har jeg blitt godt fulgt opp. Gikk på hormoner de første 12 ukene og var hos gynekolog hver 2 uke. Det er alltid så godt med en bekreftelse på at alt står bra til.

Veldig forskjellig høres det ut som. Her var det ikke vanlig å få tidlig ul før etter man hadde mistet 2 ganger :( Håper jeg får sneket til meg en allikevel siden jeg jobber i samme bygget :angelic:

Back
Topp