Tidlig ultralyd og gen feil?

Luxx

Glad i forumet
Dette er mitt fjerde forsøk og desidert det svangerskapet jeg har kommet lengst i, tidligere har ene testet positivt på turners som ble merket i uke 10. De andre gangene sluttet fosteret og vokse i uke 3-6. Har opp til nå hatt en ultralyd i uke 8, og en i 14 hvor alt virket greit. I tillegg fikk vi høre hjerteslag i uke 15. Men allikevel har jeg de rundt meg som vil mitt beste ved å fortelle meg at jeg må forberede meg på at ting kan gå galt. Jeg prøver desperat og tenke positivt, jeg har aldri kommet så langt, jeg vokser sakte men sikkert (Selv om min paranoide hjerne forteller meg noe annet), har to ultralyder hvor alt virket ok og ville ikke de merket gen feil tidligere? Har også tatt gen tester på oss begge hvor alt var greit. Noen som kan beroe en stakkars sjel?

Det er ingenting som kan tilsi at det skal gå galt nå, Så sent. Du kan be de rundt deg ta seg en real bolle så du får muligheten til å nyte svangerskapet du om ikke lenge er halvveis i :-)❤️ Du er lenger enn du har vært før, og du har sett babyen to ganger! Dette ser ut til å gå veien :-)

Det er ingenting som tilsier at noe er galt nå. En genfeil ville blitt oppdaget på ul i uke 14 (lettest å oppdage i uke 12-14). Prøv å senke skuldrene og pust rolig, babyen har det sikkert helt fint, og det er nok meningen at du skal bli mamma nå :)

Henger meg på de over... Nyt svangerskapet, hjertelyden du har hørt og ultralydene du har sett :)

Det er lett å grave seg ned i de ubehagelige følelsene, men gi deg selv sjansen til å glede deg over det som skjer her og nå, for det er det som er virkeligheten :)

Har de ikke oppdaget noe ennå, dere har testet dere, hjertely og UL viser at alt er normalt så skal det være så sikkert som det kan får blitt! Prøv å slappe av og nyte litt nå! Du er forbi den ''farlige'' perioden, spiren har klart seg, kroppen din jobber riktig, og legene er fornøyde! Det er jo drømmen =)

Det er kjempe vanskelig å tenke positivt, og å ligge vekk bekymringer. Verre blir det viss andre kommenterer, slik du sier.
Har du fått UL bilder? Jeg merker at det hjelper meg, å se det som er inni oss :) viss du ikke har så kan du jo spørre etter på neste UL.
Sist svangerskap så ble det også bedre når jeg kjente bevegelser. Å kunne trykke litt på mage og få respons er herligt :) da blir det lettere å tenke positivt.
Prøv så godt du kan å tenke positivt. Det blir lettere for hver dag.

Jeg forteller meg selv det samme men siden uke 18 er den store UL så er jeg veldig nervøs og jo nærmere jeg kommer jo mer paranoid blir jeg. Jeg forteller meg selv daglig det samme og det hjelper og høre at om problemer ville de allerede funnet det i uke 14. Trist som det er så skal det bare en person til, så langt har jeg hørt om en bekjent som mistet i uke 16 etter alt virket ok, at jeg må være realistisk og at om jeg mister er det meningen. Slike ting gjør vondt verre og jeg tror jeg må bli flinkere til å fortelle de rundt meg at de må slutte å hjelpe. Så får dagene tikke uendelig sakte forbi til den 31 hvor jeg får vite endelig termin og kanskje kjønn. Er fortsatt redd for å glede meg, er så uvirkelig at det faktisk kan gå bra denne gangen. :happy: Så håper jeg dere holder ut med en paranoid mamma to be :D

Offffffffffff jeg får allergiske reaksjoner mot drama-folk som alltid skal fortelle versting-historier til gravide.

Ikke diskuter dette med de det gjelder. Bare si fra at du ikke vil snakke om det. Si at kompetente fagfolk vurderer dette for deg, og så langt ser alt bra ut. Funker ikke det så får du bare frese, eller noe.

Alltid noen bedrevitere som ikke har vett nok til å holde munn. Alt er nok vare bra skal du se. Det går veien denne gangen. Ikke noe som tilsier noe annet

Så enig så enig med alle andre kommentarer her! Du har helt lov til å si at de skal slutte å blande seg! Folk skal mene så mye om ting de ikke burde mene noe om enkelte ganger!!
Går fort til 31 nå da :) Nyt så godt du kan og prøv å la det positive styre disse dagene fram mot mandagen :)

Jeg synes det er dårlig av de det gjelder å initiere noe slikt!
Det er jo ikke slik at noen bare får syke babyer. Nå har du kommet langt i graviditeten og det betyr som regel at alt er bra! Kos deg ned den lille voksende magen <3 La deg glede over alt du har i vente :-)

Folk altså! De mener det nok godt, men folk burde slutte å blande seg i ting de ikke har greie på.
Må bare si som de andre, prøv å slapp av! Du er nå kommet ganske så langt, ingenting tilsier at det skal gå galt denne ganga. Skulle det gått galt, så hadde det nok skjedd allerede. :)

Drit i de! Du har kommet så langt at mest sannsynlig vil dette gå veldig bra:)

Kos deg og gled det, du skal bli mamma

Legg hendene dine på magen og lukk øynene dine. La tanken "jeg skal bli mamma!" Slippe til! Lukk ørene for det andre enn helsepersonell sier ang babyen din! Alt tilsier at dette skal gå bra! Du skal bli mamma! Er ikke det herlig da?! :-)
Stooooor klem fra en kommende mamma til en annen ❤️

Det nytter i så fall ikke å gå rundt å bekymre seg. Om det skulle være noe feil, eller om det skulle gå galt, så er det dessverre ingenting du kan gjøre for å forhindre det.

Det er jo snilt av dine nærmeste å prøve å beskytte deg, men du var jo klar over at det kanskje ikke skulle gå bra i utgangspunktet. Så syns de heller kan fortelle deg at alt kommer til å gå bra. Prøve å oppmuntre deg i stede for å prøve å forberede deg på noe fælt som sikkert ikke kommer til å skje.

Prøv å nyte svangerskapet, prøv å slappe litt av (lettere sakt enn gjort). Du er jo kommet ganske langt, og vil tro de hadde sett på ultralyd eller en av testene om det skulle vært noe galt.
Sender deg en stor klem, dette går bra :D

Back
Topp