Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Takk for svar Jeg har ikke store forhåpninger til ultralyd så tidlig, men jeg håper selvfølgelig å få se/høre et hjerte som slår Jeg har bestilt en time i uke 12 også, så da regner jeg med å se mer! Lykke til i uke 9 - mye utvikling i denne perioden, så tipper du kommer til å se mer da!Jeg har ikke vært på jordmorklinikken men tok innvendig ul når jeg var 7+5. Jeg ble litt skuffa,fikk så vidt sett noe som helst. Men så et hjerte som slo heldigvis skal tilbake når jeg er 9+5,håper jeg får sett litt mer da.
Har sett flere her inne ha fått fine bilder av tidlig ultralyd,så virker som min gyn har dårlig apparat eller noe slikt.
Åh, så bra at du var fornøyd med dem! Det er beroligende å høre for ei som aldri har vært gravid før, og som er veeldig spent på morgendagen. Dama jeg snakket med på telefonen var veldig søt og behjelpelig, så inntrykket mitt så langt er upåklagelig Syns også at de hadde rimelige priser sammenliknet med andre i området!Jeg har vært på jordmorklinikken tidligere og kan virkelig anbefale dem. Konmer til å bestille time dit selv om noen uker. Er bare 6+3 og trolig enda mindre pga sen EL så venter nok til uke 9 eller 10 slik at det er mulig å se noe mer.
Takk for svar Jeg har ikke store forhåpninger til ultralyd så tidlig, men jeg håper selvfølgelig å få se/høre et hjerte som slår Jeg har bestilt en time i uke 12 også, så da regner jeg med å se mer! Lykke til i uke 9 - mye utvikling i denne perioden, så tipper du kommer til å se mer da!
Vet du hvem du skal til?Åh, så bra at du var fornøyd med dem! Det er beroligende å høre for ei som aldri har vært gravid før, og som er veeldig spent på morgendagen. Dama jeg snakket med på telefonen var veldig søt og behjelpelig, så inntrykket mitt så langt er upåklagelig Syns også at de hadde rimelige priser sammenliknet med andre i området!
Lykke til når det blir din tur!
Nei, det glemte jeg å spørre om faktisk! Får ta det som en overraskelse ;-) hvem har du vært hos?Vet du hvem du skal til?
Hos ei som het Stine. Hun jobber også på Ullevål og det gjør vist ei av de andre også der. Så du er i trygge henderNei, det glemte jeg å spørre om faktisk! Får ta det som en overraskelse ;-) hvem har du vært hos?
Nå har jeg kommet hjem etter en veldig fin opplevelse på første ultralyd Jeg hadde ei som heter Birgitta; kjempekoselig dame med mye kunnskap og masse positivt engasjement! Kan virkelig anbefale henne! Vi fikk se en liten spire på ca 1 cm, med fin plassering i livmoren, og med et lite hamrende hjerte <3 Herlig å få bekreftet liv! Nå gleder vi oss masse til ultralyd i uke 12!Hos ei som het Stine. Hun jobber også på Ullevål og det gjør vist ei av de andre også der. Så du er i trygge hender
Da kan du virkelig glede deg!! skulle ønske jeg ikke måtte vente så lenge til neste gang - hele 4 uker! Hehe ;-)Så utrolig spennende!! Skal selv dit om 2 uker i uke 10, og det er veldig godt å høre du ble tatt vare på
Hei! Jeg er nå gravid i uke 6+5 og lurer på om du brukte denne timen, eller vet om en kan bruke denne timen som første svangerskapskontroll, evt om de kan hjelpe med å booke fødeplass? Har hørt mye positivt om stedet! Lurer altså på om det er mulig å gjøre en slags kombo eller om jeg uansett må booke en separat time hos annen jordmor/fastlege. Planen min er å gjøre det i uke 8/9.Nå har jeg kommet hjem etter en veldig fin opplevelse på første ultralyd Jeg hadde ei som heter Birgitta; kjempekoselig dame med mye kunnskap og masse positivt engasjement! Kan virkelig anbefale henne! Vi fikk se en liten spire på ca 1 cm, med fin plassering i livmoren, og med et lite hamrende hjerte <3 Herlig å få bekreftet liv! Nå gleder vi oss masse til ultralyd i uke 12!
De kan fint booke fødeplass til deg så tidlig, men du bør ha en time hos legen rundt uke 12 for å få tatt blodprøver da uke 8 er for tidlig. Husk at jordmorklinikken er privat, mens fastlege er gratis i forbindelse med svangerskaps kontrollHei! Jeg er nå gravid i uke 6+5 og lurer på om du brukte denne timen, eller vet om en kan bruke denne timen som første svangerskapskontroll, evt om de kan hjelpe med å booke fødeplass? Har hørt mye positivt om stedet! Lurer altså på om det er mulig å gjøre en slags kombo eller om jeg uansett må booke en separat time hos annen jordmor/fastlege. Planen min er å gjøre det i uke 8/9.
De kan ta blodprøver også om du vil og du kan ha alle kontrollene der, det blir bare dyrere i lengden Jeg har tatt noen av kontrollene der og noen UL og tiden går jo veldig fort under UL timene. Det er så mye som skal sjekkes og så mye som er spennende. Så vil anbefale å ta de tingene som ikke er nødvendig å ta det heller hos fastlegen. Eventuelt bestille dobbelttime så du får tid til alt. Lykke til på kontrollen 12 ukers kontrollen er virkelig spennende for da er det jo plutselig et lite menneske og ikke bare en liten klump med bankende hjerte (selv om det også er ganske spesiell opplevelse).Takk! fått en kombinert ultralyd og svangerskapskontroll. Skal også tilbake i uke 12 for sjekk av evt misdannelser/sykdommer. Booker fastlege for blodprøve i tillegg hvis de ikke kan gjøre det. -du har kommet mye lenger enn meg! Håper formen er fin! Lykke til!
Jeg også går til Stine og hun er fantastiskDet ble så vi tar alle kontrollene våre her, og jeg kunne nok ikke valgt et bedre sted! Stine som er min jordmor er helt fantastisk og virkelig engasjert i det hun gjør. Så i stede for å gå til en lege eller helsestasjon, få det gratis og føle meg kasta ut etter 15 minutter, betaler jeg nærmere 900kr per kontroll og har 60 minutter til å stille alle de dumme spørsmålene jeg har - samtidig som hun har en plan for samtale gang etter gang. Sist snakket vi om amming, og neste gang blir det mer fokus på selve fødsel. Og selv hvor dumme spørsmålene mine er hever hun aldri øyenbrynene, men svarer meg som det var det mest naturlige i hele verden.
Vi kommer nok ikke til å ta oss råd til det om det blir en nr 2 en gang, men nå som jeg ikke har vært gjennom det her før er det en trygghet som er uerstattelig!
De er kjempeflinke derJeg også går til Stine og hun er fantastisk