Jeg har mistet min engel i en MA (13+3) for noen dager siden og noe som hjelper meg masse er å lese 'alt' om dette emnet. Prøver å finne et svar, hvorfor dette har skjedd og tenker på alt jeg har gjort/spist osv. Var det paraceten'en jeg tok, eller nesespry'en, var det pga influensaen, eller fordi jeg bærte mine store gutter en gang for mye ( 20 kg hver ) eller hoppet en av dem på magen min uten at jeg husker det, eller var det feta-osten jeg ikke visste blir frarådet osv. Jeg vet at jeg aldri kommer til å få et svar men hodet stopper ikke å tenke. Har lest om mange andere sine erfaringer og det som så mange har tilfelles er at den lille døde ganske kort tid etter en tidlig ultralyd ( det var også sånn hos meg ). Er det tilfeldig og skyldes rett og slett at så mange går på en tidlig UL, eller er det kanskje noe med disse bølgene de små ikke tåler i den viktige første tiden? Finnes det noe 'bevis' på at det ikke er farlig? Hvis jeg er så heldig og blir gravid en gang til så kommer jeg ikke til å kunne avslappe hvis jeg ikke går på UL 'hver dag'. Å gå med en død baby i magen i fire uker og tro alt er i skjønneste orden er en erfaring jeg ikke ønsker min verste fiende. Og en UL gir jo denne sikkerheten, men som sagt synes jeg det er påfallende mange som skriver noe sånt som: På UL i uke * var alt ok og så viste det seg noen uker senere at den lille døde dagen etter...