Tidlig ultralyd.. IGJEN.. hehe!

mammaen20102012

Betatt av forumet
Dere som har tatt tidlig ultralyd i tidligere svangerskap.
Hvilken uke var best?
Jeg var rundt uke 7 sist(+/-) og da så de hjertet slå, målte fosteret og så at det kun var en inni der.

hvis du ikke er veldig bekymret og klarer å vente tror jeg kanskje jeg hadde gått for uke 10 eller 11. Da er det jo blitt en ordentlig liten baby :)

lilletitti skrev:
hvis du ikke er veldig bekymret og klarer å vente tror jeg kanskje jeg hadde gått for uke 10 eller 11. Da er det jo blitt en ordentlig liten baby :)

Ja, vurderer å vente så lenge om jeg ikke får tidlig ul av legen. Siden de er usikker på terminen. Jordmor er sikker på at jeg aldri hadde en spontanabort og at jeg dermed skal ha baby i begynnelsen av mai.. Jeg tror jeg er blitt gravid etter , og er i uke 5+3 i dag. Derfor jeg vil ha en ultralyd. Hadde roet meg litt ned ang risiko for ny sa også.. Om jeg så et hjerte slå

Jeg har vært til ul i uke 5-6-10-14-15-17-18-40 (alle barna til sammen) Og jeg vil også anbefale uke 10. i uke 5 har ikke alltid hjertet begynt å slå enda, så det kan kun gjøre det verre. Uke 6 er bare en pitte liten vibrerende klump. Men i uke 10 er det blitt en liten teletubbie, knallsøt er de da^^ Men skjønner frykten din, og de kan måle termin og se om hjertet slår i uke 7 :)

tusen takk for svar 

Hvordan får man bestilt en slik tidlig UL egentlig???
Hos legen??
Eller må man finne ut av ting selv og ringe selv?

Back
Topp