Tidlig ultralyd i uke 7

Qwertyu

Glad i forumet
Himmelbarn
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Hei!

Dere som tidligere har vært på tidlig ultralyd så tidlig som i uke 6/7, har dere følt det har vært "verdt" det?
Jeg sliter jo med en del smerter i magen, men ingen blødninger og ser Volvat har en ledig time i morgentidlig. Vurderer den sterkt altså.. Er i uke 7 i dag (6+1).
 
Det er ganske tidlig, og dersom du forventer å se hjerteslag og bevegelse ville jeg ventet.
Det er ikke sikkert de ser stort mer enn en liten flekk på under 1cm
 
Har en avtale med gynekologen om at hun ville ha meg inn på kontroll om fire uker, som nå er to uker siden idag. Altså to uker igjen, så eventuelt så må jeg bare smøre meg med tålmodighet til da.
Nå er det bare for en bekreftelse på at det er en baby der og at hjertet slår (det skal man vel kunne se nå?). Fordi disse smertene skremmer meg..
 
Jeg Velle tenkt at det var verdt det:) nå er jeg 6+2 i dag og skal ikke på ul før 24 mai. Men i første svangerskap var jeg i uke 6-7.
 
Har en avtale med gynekologen om at hun ville ha meg inn på kontroll om fire uker, som nå er to uker siden idag. Altså to uker igjen, så eventuelt så må jeg bare smøre meg med tålmodighet til da.
Nå er det bare for en bekreftelse på at det er en baby der og at hjertet slår (det skal man vel kunne se nå?). Fordi disse smertene skremmer meg..
Ikke nødvendigvis, det er fortsatt så lite og det er akkurat i denne tiden man KANSKJE kan se hjertet slå, ingen garanti. De fikk sjokk da de så det hos meg 6+1
 
Ikke nødvendigvis, det er fortsatt så lite og det er akkurat i denne tiden man KANSKJE kan se hjertet slå, ingen garanti. De fikk sjokk da de så det hos meg 6+1
Hmm, jeg er så usikker.. Har jo ømme bryster, er kvalm, har sure oppstøt, opplåst osv osv. Så føler jeg har nok symptomer men disse magesmertene gjør liksom at jeg vil få det bekreftet på et vis :p jeg får tenke litt på det.. Takk for ssvar uansett!
 
Sniker fra oktober :) legger ved ett bilde av hva man kan se 6+5. Jeg så en plommesekk. Fikk høre hjertelyd, men bare så vidt :) kanskje det holder å få målt HCG økning hos fastlegen?
 

Vedlegg

  • 16285E29-393D-44C1-9382-1298271B3921.jpeg
    16285E29-393D-44C1-9382-1298271B3921.jpeg
    27,6 KB · Visninger: 21
Nå kom det litt farge på papiret også og jeg kjenner at jeg har litt mensenfølelse så tror kanskje jeg heller skal bestille time hos legen for å måle HCG økning ja :(
 
Nå kom det litt farge på papiret også og jeg kjenner at jeg har litt mensenfølelse så tror kanskje jeg heller skal bestille time hos legen for å måle HCG økning ja :(
Sikkert lurere det ja, for da ser du om det er en økning eller ikke. Mensensmerter er jo ikke uvanlig som gravid, heller ikke blødninger, men for å berolige deg selv så ville jeg nok sjekket HCG. Ønsker deg masse lykke til ❤️
 
Skal ha UL i uke 7. Bor i et annet europeisk land og her er det visst vanlig og ble anbefalt det av gyn. Har også hatt 2 KS og gyn ville forsikre seg om at svangerskapet ikke setter seg i arret. Hadde ul I uke 6 i begge svangerskap i Norge, men det var pga blødning. Da så de hjertet som banket og en liten plommesekk med et bittelite embryo.
 
Jeg skal på tul på torsdag, er da 7+0, men har hatt exu tidligere så er for å se at den sitter på rett plass og forhåpentligvis se et hjerte som slår :angelic:
 
Skal ha UL i uke 7. Bor i et annet europeisk land og her er det visst vanlig og ble anbefalt det av gyn. Har også hatt 2 KS og gyn ville forsikre seg om at svangerskapet ikke setter seg i arret. Hadde ul I uke 6 i begge svangerskap i Norge, men det var pga blødning. Da så de hjertet som banket og en liten plommesekk med et bittelite embryo.
Hvilket land da? Jeg bor i Tyskland :)
 
Jeg var på innvendig ul 7+2. Fikk da sett hjertebank :love7 og at alt var i orden. Veldig verdt det!
 
6+1 er det ikke garantert å se noe. Ved å vente noen noen få dager er det mer sikkert. Jeg var i uke 5+4 og så ikke noe foster engang.
Håper det er uskyldige magesmerter og blødning og at hcg viser fin stigning.
 
Back
Topp