Tidlig ultralyd i Oslo - tips/erfaringer?

Bkno3897492

Andre møte med forumet
Jeg tenkte å bestille ultralyd rundt uke 11-12 og lurer på om noen har tips til hvor jeg bør gå/evt ikke gå i Oslo mtp pris, opplevelse, informasjon osv?

Jeg har i hvert fall ingen gode minner fra Oslo City. Det var veldig upersonlig, raskt og litt brutalt egentlig. Jeg var da førstegangs, og ble litt lei meg av hele opplevelsen. Selvfølgelig fantastisk å se lille knøtt, men de som jobbet der var bare ikke flinke.

Jeg har i hvert fall ingen gode minner fra Oslo City. Det var veldig upersonlig, raskt og litt brutalt egentlig. Jeg var da førstegangs, og ble litt lei meg av hele opplevelsen. Selvfølgelig fantastisk å se lille knøtt, men de som jobbet der var bare ikke flinke.

Signerer denne.
Jeg har vært på byporten, der var de koselige :)

Jordmorklinikken på Majorstuen fikk jeg anbefalt her inne! Utrolig dyktige og flotte folk. Jeg var der 7+2 sist graviditet. Hadde da blødd og hatt kraftige smerter i noen dager, så var sikker på at det var SA, noe jeg fikk bekreftet på den timen. Måten jordmoren håndterte det på var så utrolig fin og det fikk meg til å forsone meg med situasjonen på få minutter. Skal tilbake der i uke 12 dette svangerskapet :)
Anbefaler de på det sterkeste :)

Har også vært hos Oslo ultralyd og jordmorklinikk på Majorstua tre ganger. Anbefales! :)

Hvis du skal på ultralyd rundt uke 12 ville jeg gått for organrettet ultralyd på spesialistsenteret for kvinner på Jessheim. Det er jo noen 100lapper dyrere , men absolutt verdt det tenker jeg. Grundige gjennomgang, god informasjon og virkelig følelsen av å bli tatt på alvor.

Ellers ville jeg valgt Oslo Jordmorklinikk som mange over her skriver.
Oslo city kun ved krise dersom ingen andre har åpent.

Hvis du skal på ultralyd rundt uke 12 ville jeg gått for organrettet ultralyd på spesialistsenteret for kvinner på Jessheim. Det er jo noen 100lapper dyrere , men absolutt verdt det tenker jeg. Grundige gjennomgang, god informasjon og virkelig følelsen av å bli tatt på alvor.

Ellers ville jeg valgt Oslo Jordmorklinikk som mange over her skriver.
Oslo city kun ved krise dersom ingen andre har åpent.

Signerer! Han på Jessheim er dyktig! Mange av mine venninner (også de som bor i oslo) har reist til han :)

Var på jordmorklinikken på Majorstuen for to uker siden da vi var 7+5. En veldig fin opplevelse! Skal tilbake dit i uke 12 :happy: Vi var hos en som het Stine som var veldig søt, entusiastisk og forklarte alt nøye hele veien. Kan virkelig anbefales!

Jeg var på Oslo Jordmor og ultralydklinikk (det er vel det samme som Jordmorklinikken) på Majorstuen og syntes det var fint der. Hun vi var hos (husker ikke navn) forklarte godt, fikk høre hjertelyd, fikk se litt i 3D og fikk bilder så klart. Var der når jeg var 9+0 (i mars 2018). Drar sikkert tilbake der ved neste graviditet :)

Vi gikk på Oslo city fordi det var billigst. Det var veldig rett frem, ikke noe småprat, men det var vi ikke interessert i heller. Etter ivf er jeg også vant til å kaste av meg klærne mens jeg snakker med legen, så kan kanskje være noe med hvilke erfaringer man har fra tidligere :) Vi var fornøyd med ultralyden, fikk en grundig gjennomgang av alle organer og gikk der fra veldig lettet.

Back
Topp