Tidlig ultralyd i Bergen?

Jeg skal på fredag, på Austad Diagnostikk. Virker veldig bra utfra nettside og chat med de, men har selvfølgelig ikke praktisk erfaring enda. :) De gjør visstnok kun utvendig UL.

Hva koster det å få en tul?

Var på Ultralydklinikken i uke 14 sist. Kjempefornøyd! Har bestilt til uke 12 denne gangen. Koster 1400 kr, da får man også med bilder og minnepenn med video og bilder.

Titter fra februar.

Jeg var på Volvat for en uke siden.
Jeg kommer ikke til å gå dit igjen for å ta UL. Gynekologen som jeg var hos er kjempe grei og jeg har gått til henne flere ganger tidligere, men neste gang prøver jeg heller et annet sted.
Jeg har vært mye til TUL og UL med mine andre barn og hadde kanskje litt høyere forventninger, det klarte ikke volvat å levere.
Det var selvfølgelig kjempe koselig å se hjerte banke og hilse på lille frøet:)
Betalte ca 1600,- fikk med 2 bilder :)

I går var vi på Austad Diagnostikk for TUL.
Betalte 990kr, vi fikk med oss et bilde (hadde tilbud om å også få minnepenn - men vi takket nei, vi hadde likevel bildene på mobil og da ett i fysisk format). Veldig hyggelig og flinke folk, fikk den informasjonen vi trengte, hun forklarte hva hun så og vi fikk høre hjertelyd. Anbefales som plass for TUL, og vi kommer trolig til å gå tilbake for 3D senere i svangerskapet :)

Hvordan var ultralyden?[emoji2]

Det var helt supert!
Vi traff en svært så hyggelig lege, som ble rørt av oss som kommende førstegangsforeldre, og hun forklarte veldig greit hva hun gjorde og så. Vi fikk se et lite, bankende hjerte, og fikk høre verdens nydeligste hjertelyd. <3 Hun tok flere bilder, og vi fikk ta bilde av alle sammen med telefonen - og fikk utskrift av det vi ville. Fikk også tilbud om minnepenn med bildene på.

Videre snakket vi litt om risiko for spontanabort, fordi vi var litt bekymret, og hun forklarte at selv om det ER en risiko (som hun nå mente var minimal), fikk vi ikke lov til å bekymre oss for det. Hun mente at alt tilsa at dette skulle gå fint, og at det var det vi måtte regne med og tenke på.

Alt i alt var vi veldig fornøyd med besøket her, og vi fikk så god informasjon som vi kunne fått på dette tidspunktet! Vi kommer nok til å gå tilbake for 3D senere i svangerskapet :D

Det var helt supert!
Vi traff en svært så hyggelig lege, som ble rørt av oss som kommende førstegangsforeldre, og hun forklarte veldig greit hva hun gjorde og så. Vi fikk se et lite, bankende hjerte, og fikk høre verdens nydeligste hjertelyd. <3 Hun tok flere bilder, og vi fikk ta bilde av alle sammen med telefonen - og fikk utskrift av det vi ville. Fikk også tilbud om minnepenn med bildene på.

Videre snakket vi litt om risiko for spontanabort, fordi vi var litt bekymret, og hun forklarte at selv om det ER en risiko (som hun nå mente var minimal), fikk vi ikke lov til å bekymre oss for det. Hun mente at alt tilsa at dette skulle gå fint, og at det var det vi måtte regne med og tenke på.

Alt i alt var vi veldig fornøyd med besøket her, og vi fikk så god informasjon som vi kunne fått på dette tidspunktet! Vi kommer nok til å gå tilbake for 3D senere i svangerskapet :D

Åå så fantastisk[emoji7] snakket med de nå og de virket jo så greie. Jeg bare føler jeg trenger en bekreftelse etter SA sist.
Hun sa at Legen muligens skulle sette opp timer på Lørdag og, så jeg krysser fingrene for det. Så slipper vi vente så lenge[emoji4]

Back
Topp