Tidlig ultralyd i Bergen - hjelp!!

Klarforbaby

Elsker forumet
Marsboerne 20 18
*Aprilbaby 2018*
Har bestilt time på ultralydklinikken men fikk vite fra genereltforumet at hun som jobber der ikke har grunnlag til å gi medisinsk vurdering av fosteret. Hun anbefalte volvat. Så leser jeg om volvat på google og finner ut at det er mange som er misfornøyde med de, og at heller ikke de VIL fortelle hvordan det ser ut med tanke på nakkefold osv.

For min del er det kun for å finne ut at alt står bra til med fosteret jeg drar på ultralyd. Jeg har hørt hjerteslagene og vet at det er liv. Men jeg vil vite at det er et friskt barn. Gidder ikke bruke 1300 kr kun på å få se et bilde av h*n.

Kan noen anbefale en plass i Bergen der de tar tidlig ultralyd og kan fortelle meg om alt ser bra ut - og at de har utdanning/kompetanse til å gjøre det??

Har time på tirsdag og bor 4 timer unna bergen, så må igrunn vite ganske snart om jeg må bestille ny time et annet sted eller ikke..

Fortvilet..

Sent from my GT-I9295 using BV Forum mobile app
 
Jeg har også bestilt på ultralydklinikken, nettopp fordi jeg leste dette om at enkelte på volvat er skeptiske til å sjekke nakkefold osv. Googlet mye, og mener jeg leste meg til at hun på ultralydklininkken gjør det. Hun er ikke lege eller jordmor, men kaller seg "sonograf". Om hun ser noe unormalt, må hun jo uansett henvise deg videre.
Har vært på Majorstuaklinikken tidligere, der målte de nakkefold uten at jeg trengte å be om det. Men det er en skikkelig bakgårdsklinikk, og han jeg var hos var ganske utrivelig.
Du kan jo evt ringe Aleris og høre hva de gjør? Ellers har jeg lest mye fint om en gynekolog ved Sentrumslegene. Men aldri vært der.
 
Hei. Jeg var på ultralydklinikken i Bergen og oppfattet hun som veldig profesjonell og flink... Fosteret var dødt uheldigvis, men hun håndterte det på en utmerket måte og ordnet med sykehuset og alt sånt! Ville definitivt gått der igjen. Der kommer jeg til å bestille time :)
 
Jeg har vært på volvat, og synes hun var kjempe flink hun ene som er der.. Er jo 2 forskjellige, men wollen kan jeg virkelig anbefale!! Er de usikre på noe av d de ser så er de jo pliktig til å henvise til kk....
Jeg har også vært hos Sentrumslegene.. Han sm er der er ikke redd for å fortelle hvordan ting ser ut! Og igjen så henviser han videre hvis d skulle være noe... Det er en privat klinikk, så du får en avslappende atmosfære.. :)
 
Sentrumslegene er best i bergen. Han har vikelig omsorg for pasientene sine og strekker seg veldig langt for å hjelpe.
 
Jeg vil og anbefale Wolen på Volvat. Hun er meget dyktig. Jeg har gått til henne flere ganger. Har dog lang ventetid.
Flere av mine venniner har og gått til henne og er kjempe fornøyd.

Sentrumslegene er og flinke faglig, men ikke på det sosiale. Sier lite, mye hm og hm, men er lege på kk deltid og. Så da har du to å velge mellom:)
 
Jeg vil og anbefale Wolen på Volvat. Hun er meget dyktig. Jeg har gått til henne flere ganger. Har dog lang ventetid.
Flere av mine venniner har og gått til henne og er kjempe fornøyd.

Sentrumslegene er og flinke faglig, men ikke på det sosiale. Sier lite, mye hm og hm, men er lege på kk deltid og. Så da har du to å velge mellom:)
Snakker masse med meg. Har han alltid gjort
 
[quote="Klarforbaby, post: 17772066, member: 13676"ellstilt time på ultralydklinikken men fikk vite fra genereltforumet at hun som jobber der ikke har grunnlag til å gi medisinsk vurdering av fosteret. Hun anbefalte volvat. Så leser jeg om volvat på google og finner ut at det er mange som er misfornøyde med de, og at heller ikke de VIL fortelle hvordan det ser ut med tanke på nakkefold osv.

For min del er det kun for å finne ut at alt står bra til med fosteret jeg drar på ultralyd. Jeg har hørt hjerteslagene og vet at det er liv. Men jeg vil vite at det er et friskt barn. Gidder ikke bruke 1300 kr kun på å få se et bilde av h*n.

Kan noen anbefale en plass i Bergen der de tar tidlig ultralyd og kan fortelle meg om alt ser bra ut - og at de har utdanning/kompetanse til å gjøre det??

Har time på tirsdag og bor 4 timer unna bergen, så må igrunn vite ganske snart om jeg må bestille ny time et annet sted eller ikke..

Fortvilet..

Sent from my GT-I9295 using BV Forum mobile app[/quote]
Hei hei. Hva bestemte du deg for?? Skal du gå imrg eller?
 
Det er noe som ikke stemmer når jeg legger inn svar i dag.

Du får se på siste setn, Klarforbaby
 
Jeg var på ultralyd klinikken sist i Bergen, veldig fornøyd da :) skal der denne gangen også, gleder meg! :)
 
Det ble ultralydklinikken i Bergen! Utrooolig fornøyd, hun sjekket alt som sjekkes kan og alt såg bra ut :D
Fikk med bilder og en minnepenn med bilder og video og til og med et 3Dbilde :) Må bare anbefale henne til alle sammen - veldig dyktig dame som viser mye omsorg og tar godt vare på deg. Verdt hver en krone :)
 
Hm. Og jeg som har sendt forespørsel til sentrumslegene for å se om jeg får byttet dit i stedet.. Kanskje jeg bare skal droppe det da.. Fikk litt kjeft av en legevenninne som mente jeg måtte gå til en ordentlig lege.. ;)


Sent from my iPad using BV Forum
 
Men uansett hvem som sjekket: hurra for at alt ser bra ut hos deg!! :)


Sent from my iPad using BV Forum
 
Gratulerer! Så flott at dere fikk en fin opplevelse og bilder m.m. :):)
 
Det ble Sentrumslegene på meg. Var en veldig positiv opplevelse. Veldig grundig undersøkelse, og fikk svar på alt vi lurte på. Ingen bilder (visstnok kan man betale for å få tilsendt), men det var heller ikke det vi kom for. :)
 
Så flott at dere fikk en fin opplevelse og at alt så bra ut:)
 
Back
Topp