Tidlig ultralyd etter MA/SA ?

• Trådstarter Trådstarter *Blenda*
  • Opprettet Opprettet
B

*Blenda*

Guest
Jeg lurte på om jeg skulle spørre legen min om han kunne henvise til tidlig UL etter en SA og en MA.
Dette er jo noen år siden nå, min yngste er jo 5 år.
Men hadde en SA før jeg fikk eldste og en MA mellom eldste og yngste.

Er en del tanker og bekymringer med tanken rundt dette.

Tror dere legen henviser eller er det dumt å spørre?

Takk :-)

Jeg hadde ogs blødninger i begge svangerskap og det siste ble et risikosvangerskap grunnet store blødninger.

Jeg fikk ikke sist jeg gikk gravid, da var det 3 år siden jeg hadde sa. Orka ikke spørre engang denne gangen :p er jo lov å høre, verste svaret du kan få er nei.

Ja, jeg kan jo høre.
Jeg har en ok og grei lege.
Ellers bestille jeg en privat, det er ikke det som er problemet.

Ja, jeg kan jo høre.
Jeg har en ok og grei lege.
Ellers bestille jeg en privat, det er ikke det som er problemet.
Jeg fikk vite at jeg ikke ville bli prioritert, så det beste var å bestille privat.

Har vært på ul offentlig med henvisning uten akutt tilfelle tidligere (ikke ved svangerskap), og da var det over 3 mnd ventetid.

Ja, jeg hører og så ser vi.
:-)
Jeg har en privat UL i uke 9.
Men kunne egentlig tenke meg en i uke 7, så da bestiller jeg evt en , enklere det:-)

Takk for svar

Jeg har hatt en MA og en SA , og jeg får tidlig ul, men vi har vært gjennom ivf i august og jeg ble gravid og hadde SA og så har jeg blitt gravid på egenhånd nå og vi har egentlig prøvd i 3 år pga jeg har tette eggledere, så kan jo være derfor de vil ha en tidlig sjekk :-)

Men lurt å spørre:-)

Jeg fikk etter den første SA vi hadde da jeg ble gravid igjen (i norge)
Med nr 2 bodde vi i utlandet, så da fikk jeg UL hver gang jeg var til kontroll, så det var jo en helt annen oppfølging.

Tenker jeg bare bestiller meg en UL, så slipper jeg å tenke på det :-)

Noen som vet om de følger opp om man har hjertesykdom og andre sykdommer i familien? Nå tenker jeg på OUL?

Jeg får oppfølging om ul etter ma, men deg er bare 2 mnd siden så er nok derfor men de er veldig snille på sykehuset så viss legen sender henvisning så blir du tatt godt i mot og de har all forståelse for at du/dere trenger bekreftelse i neste svangerskap:)

Jeg får oppfølging om ul etter ma, men deg er bare 2 mnd siden så er nok derfor men de er veldig snille på sykehuset så viss legen sender henvisning så blir du tatt godt i mot og de har all forståelse for at du/dere trenger bekreftelse i neste svangerskap:)
Kanskje jeg skal prøve det da :) Må uansett ringe legen i dag fordi jeg er i elendig form. Hjelper ikke at jeg er i den uken fosteret døde forrige gang heller.

Kanskje jeg skal prøve det da :) Må uansett ringe legen i dag fordi jeg er i elendig form. Hjelper ikke at jeg er i den uken fosteret døde forrige gang heller.

Ja det ville jeg gjort, viss du er bekymret så pleier de å henvise for at du skal få bekreftelse og ikke gå å uroe deg. Det gjør vertfall min lege;)

Ja det ville jeg gjort, viss du er bekymret så pleier de å henvise for at du skal få bekreftelse og ikke gå å uroe deg. Det gjør vertfall min lege;)
Jeg har en veldig snill lege, så det gjør jeg nok :) Var på privat ultralyd forrige mandag pga progesteronfall og blødning (viste seg å være rift). Fikk se bankende hjerte da, men jeg klarer ikke helt å slå meg til ro med det. Nå er jeg i den uken fosteret døde sist, så jeg håper jeg kan få ultralyd om en drøy uke.

Jeg får pga habituell abort. 2 SA og 2 MA og mistet storesøster i uke 18+6. Fikk lille storesøster også mistet vi igjen. Vært under utredning og greier

Back
Topp